شناسهٔ خبر: 65708919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نتایج امیدبخش حضور شرکت‌های ایرانی در طرح ملی فشارافزایی پارس جنوبی

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: فشارافزایی نیاز صددرصدی در پارس جنوبی است و با توجه به برنامه تدوین‌شده و توانایی بالای شرکت‌های داخلی تا دو سال آینده شاهد نتایجی خیره‌کننده در این زمینه خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

نتایج امیدبخش حضور شرکت‌های ایرانی در طرح ملی فشارافزایی پارس جنوبی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛  غلامرضا نورانی اظهار داشت: شرکت‌های مپنا و اوتی‌سی در ایران توانایی ساخت توربوکمپرسور را دارند و شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب در قالب دو قرارداد با این شرکت‌ها در زمینه ساخت توربین و کمپرسور در حال همکاری است و این شرکت‌ها با همکاری مشترک خارجی کمپرسور و توربین می‌سازند.

وی افزود: فشارافزایی نیاز صددرصدی در پارس جنوبی است و با توجه به برنامه تدوین‌شده و توانایی بالای شرکت‌های داخلی همچون مپنا و اوتی‌سی، پروژه فشارافزایی پارس جنوبی برای نخستین بار در ایران به بهره‌برداری می‌رسد و تا دو سال آینده شاهد نتایج چشمگیری در این زمینه خواهیم بود.

قرارداد‌های مربوط به طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران روز یکشنبه ۲۰ اسفند امضا شد.

طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی به‌دلیل تأثیر قابل‌توجه بر تأمین گاز و میعانات گازی مورد نیاز کشور، اکنون یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران است.

با اجرای این طرح با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری، مقدار افزایش برداشت گاز و میعانات گازی به‌ترتیب ۹۰ تریلیون فوت‌مکعب و ۲ میلیارد بشکه خواهد شد که در نتیجه حدود ۹۰۰ میلیارد دلار برای کشور درآمد به همراه خواهد داشت.

نظر شما