شناسهٔ خبر: 65691997 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا:

۵ نفر از اعضای اصلی «کورش کمپانی» دستگیر شده‌ اند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور با بیان این که ۲۵ نفر از سلبریتی‌هایی که تبلیغ کوروش کمپانی را انجام داده بودند، وجوه دریافتی را بازگردانده‌اند‌‌، گفت: این پرونده همچنان باز است و تا امروز ۵ نفر از اعضای اصلی این شرکت دستگیر شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا صبح امروز (چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲) در نشست خبری پایان سال با اصحاب رسانه با اشاره به پرونده «کوروش کمپانی» گفت: این پرونده همچنان باز است و تا امروز ۵ نفر از اعضای اصلی این شرکت دستگیر شده‌اند.

وی افزود: سلبریتی‌ها در مجموع مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای تبلیغات کوروش کمپانی پول دریافت کرده بودند. تا این لحظه ۲۵ نفر از سلبریتی‌هایی که تبلیغ کوروش کمپانی را انجام داده بودند، وجوه دریافتی را بازگردانده‌اند‌‌. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: تا این لحظه بیش از ۵ هزار نفر در تهران و دیگر استان‌ها نزد پلیس امنیت اقتصادی ثبت شکایت کرده‌اند. البته اگر بازهم افرادی هستند که شکایتی دارند، همچنان می‌توانند در تهران و سایر استان‌ها ثبت شکایت کنند.

رحیمی با بیان اینکه اعلان قرمز جهانی مدیر این شرکت توسط پلیس اینترپل ثبت شده است، گفت: میزان بدهی این شرکت ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود که البته این عدد رسمی نیست و تخمینی است.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: پلیس با اقدامات خوبی که با هماهنگی سازمان مالیاتی کشور در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی انجام داده است، ۲۴۰ پرونده به ارزش تقریبی ۴ هزار میلیارد تومان تشکیل داده و ۳۹۱ نفر را دستگیر کرده است. در مجموع در طول سال جاری دستگیری‌ها در حوزه فرار مالیاتی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خاطرنشان کرد: در سال جاری ۹۲۳ فقره پرونده در حوزه احتکار به ارز ۶ هزار میلیارد تومان تشکیل شده است و ۹۵۹ نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۳۷ درصد افزایش داشته است. در حوزه اخلال در نظام اقتصادی نیز ۲۶ همت کشفیات داشته‌ایم که در همین راستا یک هزار و ۲۳۸ متهم دستگیر شده‌اند که تشکیل پرونده‌ها ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی درباره اقدامات پلیس در زمینه مبارزه با زمین‌خواری توضیح داد: امسال یک هزار و ۵۷۱ فقره پرونده در این زمینه تشکیل شده که ۳ هزار و ۵۴۸ هکتار زمین به ارزش ۲۶ همت کشف و یک هزار و ۲۵۶ زمین‌خوار دستگیر شدند که ۱۰ درصد افزایش در تعداد تشکیل پرونده‌ها داشته‌ایم. همچنین امسال ۹۷ پرونده به ارزش ۵ همت در حوزه پولشویی تشکیل شده است که در این زمینه ۲۹۱ نفر دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما