شناسهٔ خبر: 67914213 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

فردی دردآشنا از جنس کارگران، وزیر کار شود

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛ رئیس انجمن‌صنفی گچ‌کاران استان قم گفت: شخصی که به عنوان وزیر کار معرفی می‌شود، باید فردی دردآشنا از جنس کارگر باشد و شناخت وسیع و جامعی از مسائل و مشکلات طبقه کارگر داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود کشوری، رئیس انجمن‌صنفی گچ‌کاران استان قم، در دفاع از معرفی علیرضا محجوب برای تصدی پست وزارت کار گفت: شخصی که به عنوان وزیر کار معرفی می‌شود، باید فردی دردآشنا از جنس کارگر باشد و شناخت وسیع و جامعی از مسائل و مشکلات کارگران داشته باشد. وزیری باید در رأس امور قرار بگیرد که به دنبال حذف تشکل‌ها و شوراها و نمایندگان کارگری نباشد. وزیر منتخب باید به دنبال احیا و پر نقش کردن تشکیلات و نمایندگان کارگری در رسیدن به اعتلای جامعه کارگری باشد. 

وی ادامه داد: همینطور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی باید شخصی از بطن جامعه کارگری و آشنا به حقوق کارگر باشد تا خواسته‌های به حق صاحبان اصلی سازمان را پیگیری کند و خواسته‌هایشان جامع عمل بپوشاند. مدیرعاملی برای سازمان تأمین اجتماعی انتخاب شود که با حقوق چهل واندی میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی آگاه باشد و به دنبال اجرای قوانین حمایتی باشد. وزیر کار و رئیس سازمان تأمین اجتماعی باید همسو با هم و در کنار کارگران و بازنشستگان برای احقاق حقوق این طبقه عمل کنند. 

رئیس انجمن‌صنفی گچ‌کاران استان قم تأکید کرد: باید در کنار کارگرانی که به دلیلِ سیاست‌های سرمایه‌دارانه و در پی‌ عدم اجرای قوانین حمایتی ضعیف شده‌اند، ایستاد. از جمله باید در کنار کارگران ساختمانی ایستاد و برای احیای حداقل حقوق آن‌ها تلاش کرد. 

کشوری بیان کرد: افرادی باید در وزارت کار حضور پیدا کنند، که تسلط کافی بر مسائل کارگران داشته باشند. در دولت قبلی، معاونت روابط کار برنامه روشنی برای تشکل‌های کارگری نداشت و نقش نمایندگان کارگری را کم‌رنگ کرد. باید وزیری روی کار بیاید که نقش تشکل‌های کارگری را بداند و به اهمیتِ آن‌ها در بهبودِ اوضاع کارگران آگاه باشد. وزیری که معتقد باشد در کنارِ تشکل‌ها، و نه در مقابله با آن‌ها، می‌توان قدرتِ بیشتری برای حمایت از کارگران داشت. 

کشوری بیان کرد: توقع ما کارگران از دولت و وزیر کار آینده تحول مدیریتی در این حوزه است تا مطالبات به حق کارگران که امنیت شغلی و دستمزد عادلانه است را جامع عمل بپوشاند. باید به سمت اجرایِ واقعیِ سه‌جانبه‌گرایی رفت. باید تناسب تورم و حقوق را برای بهبود معیشت کارگران در نظر گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما