شناسهٔ خبر: 65576116 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی صنعت و تجارت پاکستان با حضور ایران

بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی صنعت و تجارت پاکستان از فردا (پنجشنبه) با حضور پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی صنعت و تجارت پاکستان با حضور ایران

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی صنعت و تجارت پاکستان از فردا (پنجشنبه) با حضور پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان برگزار می‌شود.
بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت و تجارت پاکستان به مدت سه روز (۱۷ الی ۱۹ اسفند) در شهر کراچی قطب اقتصادی این کشور برگزار می‌شود.
پاویون و نمایندگان شرکت‌های ایرانی در کنار کشور‌های چین، بلاروس و پاکستان میزبان با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه و ارتباط اقتصادی هرچه بیشتر با تولید کنندگان و سرمایه گذاران خارجی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.
این نمایشگاه بین‌المللی که بزرگترین رویداد صنعتی پاکستان به حساب می‌آید فردا (پنجشنبه) با حضور نمایندگان دیپلماتیک و همچنین نمایندگان بخش خصوصی ایران و سایر کشور‌های شرکت کننده در مقر دائمی نمایشگاه‌های شهر کراچی افتتاح خواهد شد.
گفتنی است این دومین نمایشگاه بین‌المللی با حضور مشترک ایران و پاکستان طی سال ۲۰۲۴ است، در ژانویه امسال نمایشگاه بین‌المللی «صادرات به پاکستان» به منظور افزایش سطح تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه با حضور مقامات دو کشور همسایه در شهر «چابهار» ایران برگزار شد.
بسیاری از کارشناسان معتقد اند بازار‌های ایران و پاکستان با ظرفیت ۳۰۰ میلیون نفری خود کاملا مکمل یکدیگر هستند با این حال علیرغم داشتن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دو کشور همسایه هنوز نتوانسته اند به هدف تجارت ۵ میلیارد دلار در سال دست یابند که تحقق این امر نیازمند آشنایی هرچه بیشتر شرکت‌های و بخش خصوصی دو کشور با یکدیگر است

نظر شما