شناسهٔ خبر: 65589480 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سازمان ملل درباره تجهیز تروریست ها به سلاح های آمریکایی تحقیق کند

پاکستان خواستار تحقیق درباره تجهیز تروریست های تحریک طالبان به سلاح های آمریکایی شد .

صاحب‌خبر -

سازمان ملل درباره تجهیز تروریست ها به سلاح های آمریکایی تحقیق کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نماینده دائمی پاکستان در سازمان ملل خواستار تحقیقات فوری در خصوص تجهیز شدن گروه‌های تروریستی ضد پاکستانی از جمله تحریک طالبان (TTP) به سلاح‌های مجهز آمریکایی در خاک افغانستان تحقیق کند.
 به نقل از خبرگزاری رسمی دولت پاکستان (APP)، پس از افزایش حملات تروریستی گروه ممنوعه تحریک طالبان در مناطق مختلف پاکستان طی دو سال گذشته و همچنین انتشار گزارشات و اسناد مربوط به استفاده این گروه تروریستی از سلاح‌های پیشرفته آمریکایی، پاکستان از سازمان ملل خواست در خصوص نحوه دسترسی این تروریست‌ها به تسلیحات پیشرفته در خاک افغانستان تحقیق کند.
«منیر اکرم» نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت: دولت طالبان بطور کامل در مقابله با گروه‌های تروریستی از جمله تحریک طالبان پاکستان (TTP) در خاک این کشور شکست خورده است از این رو ادامه این رویکرد می‌تواند به یک تهدید بزرگ برای صلح و امنیت جهان تبدیل شود.
وی افزود: سازمان ملل باید در خصوص تجهیز شدن تروریست‌های مستقر در خاک افغانستان به تسلیحات پیشرفته و همچنین در مورد حامیان مالی بیش از ۵۰ هزار تروریست تحریک طالبان که طی یک سال گذشته حملات متعددی در پاکستان انجام داده تحقیقات جامع انجام دهد.
منیر اکرم اظهار داشت: ما از سازمان ملل می‌خواهیم از دولت موقت افغانستان بخواهد نسبت توقف به حملات فرامرزی تروریست‌های مستقر در خاک این کشور بر علیه پاکستان اقدام کند.
وی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم باید از اولویت و شرایط جامعه بین المللی برای تعاملات با افغانستان باشد تصریح کرد: در همین حال ما خواستار توجه بیشتر جامعه جهانی به مسائل اقتصادی مردم افغانستان و شرایط وخیم پناهجویان این کشور در سراسر جهان هستیم.
گفتنی است در دو سال گذشته حملات متعدد تروریستی تحریک طالبان پاکستان در خاک این کشور و ادعای دولت اسلام آباد مبنی بر وجود پناهگاه‌های امن این گروه تروریستی در خاک افغانستان باعث شده روابط دو کشور همسایه بسیار پر تنش دنبال شود.

نظر شما