شناسهٔ خبر: 65453522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بومی‌سازی ۹۰ درصد کالا‌های راهبردی مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از بومی‌سازی ۹۰ درصد کالا‌های مورد استفاده در این مجموعه عظیم گازی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

بومی‌سازی ۹۰ درصد کالا‌های راهبردی مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد باهوش در آیین تجلیل از متخصصان و مهندسان مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: هم‌اکنون ۹۰ درصد کالا‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در حوزه ساخت و تأمین تجهیزات مهم و کلیدی بومی‌سازی شده و این موضوع، نشان از عزم راسخ و استوار کارکنان، متخصصان و مهندسان این مجموعه راهبردی کشور دارد.

وی به موفقیت‌های ارزشمند این مجتمع در حوزه ساخت بار اول اشاره و بیان کرد: در حوزه ساخت بار اول بیش از ۱۹ طرح جاری داریم که همگی در حوزه راهبردی ساخت بار اول هستند و از این تعداد، ۶ طرح در حوزه هوشمندسازی، پنج پروژه در حوزه تجهیزات دوار فوق حساس و پنج طرح دیگر نیز در حوزه فرآیندی هستند.

باهوش ادامه داد: ساخت دستگاه کلدباکس، یکی از کالا‌های بسیار مهم مجتمع گاز پارس جنوبی، اکنون به‌دست متخصصان و جوانان ایرانی با موفقیت به مراحل پایانی ساخت نزدیک شده و امید داریم در نیمه اول سال آینده (۱۴۰۳) در مجتمع نصب و راه‌اندازی شود.

وی گفت: امروز می‌توانیم با افتخار بگوییم که با همت والای متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی، حوزه اقلام عمومی به صورت ۱۰۰ درصدی بومی‌سازی شده است.

باهوش یادآور شد: در حوزه تجهیزات ثابت پالایشگاه‌های پارس جنوبی نیز به ۹۰ درصد بومی‌سازی و ساخت داخل رسیده‌ایم و مهندسان پرتلاش و خستگی‌ناپذیر این مجموعه در آینده نزدیک افتخارات ارزشمند دیگری را به ثبت خواهند رساند.

نظر شما