شناسهٔ خبر: 65398252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امکان انصراف داوطلبان انتخابات تا ۷۲ ساعت قبل از روز اخذ رأی

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر گفت: براساس قانون، انصراف داوطلبان انتخابات تا ۷۲ ساعت قبل از روز اخذ رأی امکان‌پذیر است.

صاحب‌خبر -

امکان انصراف داوطلبان انتخابات تا ۷۲ ساعت قبل از روز اخذ رأی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، خلیل رضایی در نشست با مسئولان استان بوشهر با اشاره به این‌که در مجموع از ۲۴۱ نفر واجد شرایط عمومی حضور انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر، ۱۶۰ داوطلب از سوی شورای نگهبان در مرحله نهایی مورد تأیید قرار گرفتند، افزود: در مجموع ۶۶ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر تایید شدند.

وی با بیان این‌که با این آمار به ازای هر کرسی مجلس حدود ۴۰ نفر نامزد در استان بوشهر وجود دارند، افزود: از این تعداد نامزد تا کنون شش نفر انصراف داده‌اند و در زمان حاضر ۱۵۵ نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر وجود دارد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر گفت: در حوزه انتخابیه گناوه، دیلم، بوشهر ۴۸ نامزد، حوزه انتخابیه دشتستان ۲۷ نفر، دشتی و تنگستان ۳۵ نفر و حوزه انتخابیه دیر، کنگان، عسلویه و جم ۴۵ نامزد با هم رقابت می‌کنند.

وی از آمادگی لازم در بخش‌های مختلف نظارتی، اجرایی، امنیتی، قضائی و بازرسی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند خبر داد و اظهار کرد: مکلف به اجرا قانون انتخابات هستیم تا حق نظام، نامزد‌ها و مردم ضایع نشود و امانتداری لازم از رأی مردم به‌عنوان حق‌الناس می‌شود.

به گفته رضایی در استان بوشهر افزون‌بر سه هزار و ۱۰۰ نفر عوامل ناظر شورای نگهبان در شعب اخذ رأی استان بوشهر حضور خواهند داشت که بر اساس تعداد شعبه‌ها نسبت‌به تراکم جمعیت و حساسیت صندوق‌های اخذ رأی بین سه نفر تا شش نفر ناظر در هر شعبه حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این تعداد، ۶۵ نفر اعضای هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها در پای صندوق‌های اخذ رأی فعالیت و ۱۰۲ نفر سرناظر هر کدام بر هفت تا هشت صندوق اخذ رأی نظارت می‌کنند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات در استان بوشهر ادامه داد: ۱۲۰ ناظر هم از سوی دستگاه قضائی و دادستان‌های استان بوشهر به‌عنوان ضابط قضائی جرایم تخلفاتی را رصد و پیگیری و با دستور قضات مستقر در شعبه‌های ویژه قضائی با متخلفان برخورد آنی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۸ بازرس استانی نیز در عرصه انتخابات حضور دارند، گفت: شورای نگهبان یک سامانه تلفن همراه نیز ایجاد کرده که ضمن حضور و غیاب عوامل اجرایی و نظارتی، مشکلات صندوق‌های اخذ رأی گزارش و پیگیری آنی و فوری بو رای رفع آن اقدام می‌شود.

رضایی یادآور شد: بر اساس قانون، انصراف داوطلبان تا ۷۲ ساعت قبل از روز اخذ رأی امکان‌پذیر است.

نظر شما