شناسهٔ خبر: 65417605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در استان ۸۰۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداربوشهر گفت: در استان ۸۰۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۴۲ هزار نفر رای اولی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ اکبر پورات در همایش جنگ شناختی و ترکیبی که با هدف مشارکت و امنیت انتخابات برگزارشده بود افزود: ۷۸۳ شعبه اخذ رای در استان در نظر گرفته شده که ۵۶۰ صندوق ثابت و ۲۲۳ صندوق سیار هستند.

وی اضافه کرد: نسبت به دوره‌های قبل انتخابات اقدامات خوبی در استان انجام شده که قرارگاه جهاد تبیین و ستادمشارکت از آن جمله است و از هیچ کاندیدی جانبداری نخواهیم کرد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت را از مولفه‌های انتخابات عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود در ۱۱ اسفند انتخابات با مشارکت خوب مردم برگزار شود.

پورات افزود: اگر درکنار مشارکت گسترده در ۱۱ اسفند یک نماینده اصلح نیز انتخاب کنیم این مجموعه تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که نمایندگان منتخب در مجلس مصوبات قوی داشته باشند بسیاری مشکلات برطرف می‌شود افزود: یکی از معضلات اصلی در استان کمبود آب شرب است که ۸۳ درصد آن خارج از استان تامین می‌شود، اما با تدبیر استاندار و مسئولین مرتبط با ایجاد آبشیرین کن و تکمیل آبشیرین کن‌های سیراف، جم، نیروگاه اتمی، بوشهر، گناوه و دیلم تا ۵ سال آینده امیدواریم معصل کم آبی نداشته باشیم.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات استان بوشهر نیز گفت: یکی از کمیته‌های هشت گانه ستاد انتخابات استان، کمیته آموزش و پژوهش است که با رویکرد آموزش به ۱۰ گروه، چون فرمانداران، هیئت‌های اجرایی، نمایندگان فرماندار، نمایندگان بخشداران و عوامل اجرایی شعب اخذرای و تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات است.

شهرام قضایی افزود: هدف همایش جنگ شناختی با رویکرد انتخابات تمامی اقشار جامعه است که در این همایش با جدیدترین روش‌های نوینی که دشمن برای عدم مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای آشنا می‌شوند و به این آگاهی می‌رسند که انتخابات پیش رو و میزان مشارکت بالاچه نقش مهمی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: یکی از رویکرد‌های این همایش بررسی موضوع ناامید کردن مردم است این در شرایطی است که یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب خدماتی است که در روستا و شهر‌ها بعد از انقلاب انجام شده و قابل قیاس با قبل انقلاب نیست.

<div id="video-display-embed-code_10846392"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4166461/10846392?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما