شناسهٔ خبر: 65267826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا خبرداد؛

ارسال ۱۸۴ اثر به جشنواره سکانس حماسه

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا خبرداد؛ هراسانی از ارسال ۱۸۴ اثر به دبیرخانه جشنواره خبرداد و گفت: آثار رسیده شامل ۱۳۹ فیلم داستانی، ۱۲ نماهنگ و ۱۴ فیلنامه و ۶ پویانمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حمیدرضا هراسانی روز یک‌شنبه در نشست خبری ویژه جشنواره «سکانس حماسه» با بیان اینکه ششمین جشنواره سکانس حماسه مختص هنرمندان مازندران است، گفت: هنرمندان مازندرانی  در ۴ بخش فیلم کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه آثار را به صورت لوح فشرده DVD یا فلش به کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان‌ها و یا به آدرس دبیرخانه مرکزی واقع در ساری میدان امام (ره) طبقه دوم مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سازمان بسیج هنرمندان مازندران ارسال کردند‌.

وی از ارسال ۱۸۴ اثر به دبیرخانه جشنواره خبرداد و افزود: آثار رسیده شامل ۱۳۹ فیلم داستانی، ۱۲ نماهنگ و ۱۴ فیلنامه و ۶ پویانمایی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلاگفت: ۲۲ اثردر بخش مستند، ۳نماهنگ، ۱۰ فیلمنامه و ۵ پویانمایی به مرحله نهایی راه یافت.

وی محورهای موضوعی جشنواره را ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب مقاومت و دفاع مقدس، انقلاب اسلامی اهداف و آرمانها دستاوردها و پیشرفت‌ها، مبارزات و رویدادها آسیب‌ها، تهدیدها، جهاد تبیین، ایران مقتدر در عرصه‌های علمی فرهنگی اقتصادی اجتماعی نظامی هوافضا، تمدن نوین اسلامی، ایران انقلابی بودن و مدیریت جهادی فرهنگ و تفکر بسیجی جوانان و زنان در انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: رسانه‌ها و فضای مجازی تهدیدها و فرصت‌ها جنگ نرم و نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف تهدیدها و اقدامات دشمنان داخلی و خارجی به ویژه استکبار جهانی آمریکا و صهیونیسم نیز دیگر موضوعات جشنواره سکانس حماسه است.

هراسانی آخرین مهلت ارسال آثار را ۵ دی ماه اعلام کرد و گفت: جذب بسیجیان، توانمندسازی و ساماندهی نیروها مهم‌ترین هدف فعالیت سازمان بسیج هنرمندان است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار هنرمند بسیجی در ۱۰ رشته ساماندهی شده‌اند، افزود: کارگاه نقد نقره‌ای برای نقد فیلم در راستای جشنواره سکانس حماسه برگزار شد.

هراسانی با بیان اینکه آثار رسیده در سه مرحله داوری شد، ادامه داد: ۵۰ درصد فیلم‌ها که به موضوعات و اهداف جشنواره همخوانی نداشت حذف شدند و ۴۵ فیلم به مرحله نهایی راه یافت.

وی با بیان اینکه داوری جشنواره به عهده استاد باشه آهنگر است، گفت: روز سه‌شنبه از ساعت ۱۵ در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران کارگاه فیلم سازان با حضور آهنگر باشه، برگزار می‌شود.

هراسانی با بیان اینکه ۲۲ فیلم  ۲ اسفند ماه فیلم‌های رسیده به جشنواره سکانس حماسه در سالن شماره دو سینما سپهر ساری اکران عمومی می‌شود، افزود: تجلیل از مادر شهید که در یکی از مستندهای مرتبط با زندگی فرزندش بازی داشت را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا از حضور ۲فیلم مهمان در جشنواره سکانس حماسه خبر داد و افزود: فیلم گالش، فیلم زباله مازندران با عنوان مرگ پشت دیوار سبز به عنوان فیلم‌های مهمان این جشنواره اکران عمومی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت این سازمان برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت رشته‌های مختلف هنری و ادبی گفت: ۶ هزار هنرمند بسیجی در ۱۰رشته ذیل سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا ساماندهی شده‌اند.

هراسانی از برگزاری مسابقه کتابخوانی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان مازندران از کتاب «لبخند یک معجزه» خبر داد و افزود: این کتاب شامل مجموعه خاطرات رزمندگان مازندرانی از لشکر ۲۵ کربلا حاضر در عملیات والفجر هشت (فتح فاو) است که توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران به زیور چاپ آراسته شد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، دانشجویان مخاطبین خاص این مسابقه کتابخوانی بودند، یادآورشد: شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد بوده است.

هراسانی از مشارکت هزار و ۱۸۰ نفر در این مسابقه خبر داد و گفت:  ۴۵۰ نفر از سیزده استان دیگر کشور در بین این شرکت کنندگان قرار دارند.

وی ادامه داد: ۱۸۰نفر بدون غلط به سولات پاسخ دادند که به قید قرعه به ۲۰نفر اهدای جوایز خواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا گفت: آئین اختتامیه به همراه معرفی برترین‌ها هم‌زمان با اختتامیه جشنواره سکانس حماسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما