شناسهٔ خبر: 67338290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ناوگان اتوبوسی آذربایجان غربی جوان‌تر از میانگین کشوری

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از جوان بودن سن ناوگان اتوبوسی استان نسبت به متوسط میانگین کشوری خبر داد.

صاحب‌خبر -
ناوگان اتوبوسی آذربایجان غربی جوان‌تر از میانگین کشوری
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۰۵۱دستگاه ناوگان مسافری در سطح استان فعالیت دارند، تصریح کرد: این میزان به تفکیک شامل ۵۱۳ اتوبوس، ۱۰۴۶مینی بوس و ۱۴۹۲دستگاه سواری است.
 
وی خاطر نشان کرد: سهم آذربایجان غربی از ناوگان مسافری اتوبوسی در سطح کشور، ۳.۴۸درصد، مینی بوس ۳.۵۰درصد و سواری ۴.۴۵درصد بوده که در این میان ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوس با عمر متوسط ۱۴.۷۸سال نسبت به متوسط کشوری جوان‌تر است.
 
مدقالچی اظهار کرد: در ۳ماهه ابتدای سالجاری بیش از ۴۶هزار سفر توسط ناوگان مسافری استان انجام شده است و همچنین در این مدت بیش از ۳۷۲هزار مسافر برون شهری نیز جابجا شده اند.
 
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۳۴۶۴راننده مسافربری دارای کارت هوشمند فعال در استان، خاطر نشان کرد: در مجموع ۱۳۴شرکت، موسسه و شعبات مسافربری در سطح استان آذربایجان غربی فعال است که به تفکیک ۸۷شرکت، ۱۹موسسه و ۲۸شعبه وظیفه ارائه خدمات به مسافرین را برعهده دارند.

نظر شما