شناسهٔ خبر: 65318270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مرکز درمان ناباروری غرب مازندران بهره‌برداری شد

مرکز درمان ناباروری غرب مازندران با صرف هزینه حدود ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در آیینی با حضور استاندار مازندران مرکز درمان ناباروری غرب مازندران در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر عصر سه‌شنبه به بهره برداری رسید. ‎

عملیات ساخت این مرکز  تیر ماه 1401 در زمینی به مساحت حدود ۴۰۰ متر در فضای بیمارستان شهید بهشتی نوشهر آغاز شد که برای ساخت و تجهیز این مرکز درمانی حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از محل سفر‌های استانی دولت، وزارت نفت و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هزینه شده است.

این مرکز شامل بخش‌های آزمایشگاه ارولوژی، اتاق IUI، اتاق عمل، آزمایشگاه، بیوفرینگ، ریکاوری، ایستگاه پرستاری، انبار استریل و رختکن بیمار است و بنا به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با بهره برداری این طرح سه پزشک متخصص زنان و زایمان و یک پزشک کلیه و مجاری، ۲ ماما، ۲ کارشناس علوم آزمایشگاهی و یک پرستار مشغول فعالیت شدند.

استاندار مازندران در آیین بهره‌برداری این مرکز با اشاره به گام‌های موثر دولت جهادی برای تقویت امکانات و تجهیزات در این استان ، دریافت مجوز ساخت دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران که تاکنون راکد مانده بود و افزایش مراکز درمان ناباروری بخش خصوصی و دولتی در این استان از یک مرکز به ۶ مرکز را از اقدامات موثر دولت سیزدهم برشمرد.

سیدمحمود حسینی پور با تاکید بر تلاش برای برقراری ارتباط زوج‌های نابارور با این مرکز  گفت: مهم‌ترین راهکار فراهم سازی زیرساخت و راه اندازی سامانه برخط است که  باید مدت ۶ ماه آینده این مرکز به سطح سه ارتقا یابد و امکانات و تجهیزات آن هم تقویت شود.

نماینده عالی دولت در مازندران، همچنین بر سیاست‌گذاری مسئولان امر برای گردشگری سلامت تاکید کرد و افزود: از متولیان امر به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان انتظار دارم در این خصوص کمیته‌ای تشکل دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران نیز با اشاره به شناسایی حدود ۱۳۰ هزار زوج نابارور در استان گفت:در غربالگری صورت گرفته؛ اطلاعات حدود  ۱۱ هزار زوج نابارور به ثبت رسید.

برابر آمار حدود چهار هزار زوج جوان نابارور در غرب مازندران شناسایی شده‌اند.

فرهاد غلامی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار نفر به این مراکز معرفی شدند، خاطرنشان کرد: امروز مازندران پس از گیلان دومین استان پرجمعیت به لحاظ پیری است و باید برای رفع این نگرانی‌ها راهکار‌های اساسی اتخاذ شود.

انتهای پیام/

نظر شما