شناسهٔ خبر: 65339741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار مازندران:

شکوفایی اقتصادی مهم‌ترین برنامه مازندران برای سال ۱۴۰۳

استاندار مازندران: حسینی‌پور گفت: تدوین برنامه راهبردی و رشد شکوفایی اقتصادی از مهم‌ترین برنامه استان مازندران برای سال آینده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی‌پور صبح پنج‌شنبه در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در ساری به عزم و اراده مردم  مازندران در تولید مواد غذایی اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه راهبردی و رشد شکوفایی اقتصادی از مهم‌ترین برنامه استان مازندران برای سال آینده است.

وی به فرصت‌های بی‌بدیل مازندران در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی اشاره کرد و بر ضرورت وجود صنعت و صنایع تبدیلی در استان تاکید کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در برنامه‌های تببین شده اشتغال غیر فصلی و ماندگار برای همه اقشار جامعه از مهم‌ترین هدف است، گفت: افزایش ثروت مردم با توجه به وجود مواهب الهی در استان مورد توجه ویژه است.

وی، اقتصاد دریایی را مهم‌ترین ظرفیت دانست و از همه نخبگان، اساتید برجسته علمی و اقتصادی خواستار همکاری در این حوزه شد و گفت: اقتصاد دریامحور مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است که ما از آن غافل شده بودیم.

حسینی‌پور به رویکرد اقتصادی دولت سیزدهم  مبنی بر مردمی سازی اقتصاد اشاره کرد و افزود: با مشارکت سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی می‌توان این مهم را محقق کرد.

وی بر افزایش فضای مشارکت و تعاونی در استان مازندران تاکید کرد و گفت: اگر این موضوع با الگو پیاده سازی شود حتما افزایش ثروت را در استان شاهد خواهیم بود.

استاندار مازندران بر تغییر الگوی کشت و دانش بنیان شدن آن تاکید کرد و افزود: از شرکت‌های دانش‌بنیان در این بخش سرمایه گذاری کنند، قطعا تحول ایجاد خواهد شد.

وی از حمایت دولت به واحد‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: در همین دولت ۲۲۱ بنگاه اقتصادی راکد در استان مازندران به چرخه تولید برگشت.

حسینی‌پور با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته حرکت قطار اقتصاد مازندران تندتر شد، ادامه داد: برای اولین بار مازندران با کشور روسیه قرارداد اقتصادی منعقد کرد.

وی، گفتمان قالب اقتصادی را نیازمند استان دانست و افزود: باید این گفتمان باید توسط عناصر مختلف تولید و شکل گیرد.

استاندار مازندران گفت: برگزاری همایش فرصت‌های اقتصادی به دنبال شناساندن ظرفیت‌های مازندران به سرمایه‌گذاران است و بنا داریم تا پایان سال آتی همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را برگزار کنیم.

وی مردمی سازی اقتصاد را از رویکردهای مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: در دوره‌ای، اقتصاد ما به انحراف رفت و اقتصاد بیش از حد دولتی شد و از بخش خصوصی فاصله گرفت اما دولت فعلی با جراحی‌های اقتصادی، تصدی اقتصادی  را به بخش خصوصی واگذار کرد.

حسینی‌پور به منطقه آزاد تجاری در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: استفاده حداکثری از منطقه آزادی تجاری از مهم‌ترین اهداف است.

وی به ظرفیت‌های گردشگری مازندران اشاره کرد و این‌مهم‌ را زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری دانست و تاکید کرد: از سرمایه‌گذاران حمایت خواهیم کرد.

حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران و رفع موانع پیش رو دیگر اهداف ما در این خطه سبز از شمال کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما