شناسهٔ خبر: 65265168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف ۱۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در البرز

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز از کشف ۱۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آزادراه غدیر در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس البرز ، سردار "حمید هداوند" روز یکشنبه گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان البربز با انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال میزان قابل توجهی سوخت قاچاق به وسیله چهار تریلی تانکر دار در سطح حوزه استحفاضی استان البرز مطلع شدند.
وی افزود : ماموران با شناسایی مسیر تردد تریلی‌های حامل سوخت قاچاق در آزادراه غدیر ، با هماهنگی مقام قضائی اقدام به متوقف کردن آنها نمودند.
هداوند اضافه کرد: ماموران در بازرسی از این تریلی‌ها موفق به کشف ۱۲۰ هزار لیتر گازوئیل فاقد مدارک شدند.
وی از دستگیری چهار نفر در این عملیات خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی سوخت قاچاق مکشوفه را حدود ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که پرونده به تعزیرات حکومتی استان البرز ارجاع شد.

شناسایی کارگاه غیرمجاز تولید مواد محترقه در کرج

کشف ۱۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در البرز


جانشین فرمانده انتظامی البرز گفت: یک کارگاه غیرمجاز تولید مواد محترقه در عملیات مشترک پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان فردیس و کلانتری ۲۶ ماهدشت کرج شناسایی و کشف شد.

سرهنگ " محمد نادر بیگی " اظهار کرد: در پی اقدامات مشترک اطلاعاتی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان فردیس و کلانتری ۲۶ ماهدشت کرج، فعالیت یک کارگاه تولید مواد محترقه غیر مجاز در یکی از روستاهای حاشیه منطقه ماهدشت کشف شد.
وی افزود: پس از بررسی‌های میدانی و اطمینان از صحت موضوع، اکیپی از عوامل انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به کارگاه مورد نظر اعزام و در یک عملیات ضربتی یک متهم را در این زمینه دستگیر کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در بازرسی از این کارگاه ۱۱ هزار عدد مواد محترقه غیر مجاز و حدود ۷۵ کیلوگرم مواد اولیه تولید مواد محترقه کشف شد.

باند هرمی موسوم به شرکت onet در کرج متلاشی شد

کشف ۱۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در البرز


رییس پلیس آگاهی البرز از انهدام باند هرمی موسوم به شرکت Qnet در یک ساختمان در منطقه گلشهر کرج خبر داد و گفت: در این رابطه ۲۸ نفر بازداشت شده‌اند.
سرهنگ کارآگاه "حکمت اله شجاعی" اظهار کرد: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان غیر بومی تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موسوم به " Qnet "، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت Qnet به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده اند.
شجاعی گفت: با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی محل تجمع اعضای این باند منطقه گلشهر کرج شناسایی شد.
وی بیان کرد: کارآگاهان در گام بعدی پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری ۲۸ نفر از اعضای این باند شدند.
وی افزود: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت کیونت اعتراف کردند.
سرهنگ شجاعی خاطرنشان کرد: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند حدود ۲۲ میلیارد ریال برآورد می شود.

ممانعت از تردد تریلی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از توقیف یک دستگاه تریلی قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در آزادراه کرج - قزوین خبر داد.
به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ" علی سلیمانی" با اعلام این خبر بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ در حین گشت زنی در آزادراه کرج قزوین یک دستگاه تریلر فاقد پلاک را مشاهده و آن را متوقف کردند.
این مقام انتظامی افزود: در بررسی تکمیلی مشخص شد که تریلی متوقف شده فاقد مدارک مثبت گمرکی بوده و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.
سرهنگ سلیمانی اضافه کرد: با هماهنگی مقام قضائی این خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد و گفت: ارزش ریالی خودرو توقیف شده توسط کارشناسان مربوطه حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.


نظر شما