شناسهٔ خبر: 67303327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم ایلام در مجلس:

نبود نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در ایلام سبب بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران با استان شده است

محمدجواد داودی نصر

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت های استان از در منابع مختلف اشاره کرد و گفت: نبود نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در استان باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران برای ساخت یک کارخانه استان ایلام را انتخاب نکنند چرا که نیاز برق یک کارخانه باید در استان فراهم شود تا سرمایه گذاران رغبتی برای ورود به استان داشته باشند.

صاحب‌خبر -

«فریدون همتی» در جلسه شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان ایلام گذری هم به نیروگاه ۲۵ مگاواتی شهرستان مهران زد و اظهار کرد: رایزنی‌های لازم برای راه‌اندازی نیروگاه ۲۵ مگاواتی شهرستان مهران با صندوق توسعه ملی را انجام داده‌ام که قرار است به زودی از این نیروگاه بازدید کنند.

وی افزود: راه‌اندازی این نیروگاه علاوه بر تأمین  ۵۰ درصد برق شهرستان مهران و بخشی از نیاز برق شهر ایلام را هم برطرف می‌کند و باید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ایلام بیایند.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان مدیران اجرایی کارآمدی وجود دارد گفت: این مدیران باید تلاش کنند و ما به‌عنوان نماینده مردم و استان در کنارها مشکلات را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام نیز در این نشست گفت: همراهی نمایندگان مجلس در حوزه تأمین منابع و تسهیلگری برای پروژه های آب و برق بسیار تعیین کننده است.

ناصری با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاخص های صنعت برق استان بسیار امیدوار کننده بوده است افزود: ما استان روستای بدون برق نداریم، این در حالی است که در سه سال اخیر نیز شبکه برق  ۱۶۹ روستا بهسازی شده است.

وی اظهار کرد: در استان تعداد ۲۰۰  نیروگاه خورشیدی  وجود دارد و در حوزه نیروگاه های مقیاس کوچک حمایتی نیز تا کنون ۱۰۰۰ مورد جهت ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده زیر چتر نهادهای حمایتی در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت برق استان اضافه کرد: در حوزه کاهش تلفات انرژی الکتریکی از عدد ۱۲.۷ برای اولین بار به عدد تک رقمی ۹.۸ رسیده‌ایم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان ایلام، ناصری خاطرنشان کرد: اوج فعالیت صنعت برق استان در ت‌مین برق زیر ساخت های برگزاری حماسه بزرگ اربعین حسینی (ع) است که در سال پیش به اندازه  ۱۸۳۰ میلیارد ریال برای این حوزه اعتبار جذب کردیم و در همین راستا قراداد ۵۰ هزار شعله لامپ LED توسط سرمایه گذار منعقد شده که تا کنون ۱۰ هزار شعله لامپ LED در شهرستان های مختلف  استان نصب شده است.

انتهای پیام

نظر شما