شناسهٔ خبر: 67303299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتبارات عمرانی آذربایجان شرقی ۹ درصد بیشتر از میانگین کشور افزایش یافت

تبریز - ایرنا - معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان دارای رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ و حدود ۹ درصد بالاتر از رشد اعتبارات تملک استان‌های کشور است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، علی فرجی با بیان اینکه اعتبارات استان مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبلغ ۵۴ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بالغ شده است، اظهار کرد: ترکیب منابع اعتباری استان‌ها در سال جاری متنوع تر بوده و ردیف‌هایی از جمله توازن (۲)، محرومیت زدایی، کمک‌های فنی و اعتباری برای فعال‌سازی واحدهای راکد و تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون اصلاح قانون معادن در سرجمع اعتبارات استانی سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است.

وی گفت: بخش عمده اعتبارات استان برای مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا از منابع ملی تامین می شود و تعداد ۱۰۲ پروژه با نام استان استخراج شده از پیوست یک قانون بودجه کل کشور دارای حدود ۴۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

فرجی خاطرنشان کرد: اعتبارات منابع استانی در سال ۱۴۰۲ با ۴۱ درصد رشد نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه این رقم تا پایان سال به ۳۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال ارتقا یافت و حدود ۵۹ درصد تخصیص داشت، افزود: سهم استان از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان های کشور حدود ۳.۳۷ درصد بود.

فرجی گفت: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۶۴ پروژه در دست اجراست که از این تعداد، ۳۹۶ پروژه احداثی و توسعه‌ای تعریف شده است و سایر پروژه ها نیز در قالب تعمیر، تجهیز، خدماتی و سایر موارد مستمر تعریف اجرا می شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی افزود: از میان پروژه های احداثی و توسعه‌ای استان، ۲۹۶ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد، تعداد ۲۲۲ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و از بین آنها ۱۷۹ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد است.

وی اعلام کرد: تعداد ۱۳۰ پروژه اولویت‌دار استان با دریافت تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار خاتمه یافته و از فهرست پروژه‌های نیمه‌تمام خارج شده اند.

نظر شما