شناسهٔ خبر: 67303319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نقش شهرداری همدان در توسعه ورزش همگانی و شهروندی

شهردار همدان با بیان این که مسئله اصلی شهرداری در حوزه ورزش افزایش نشاط اجتماعی است، گفت: نقش مدیریت شهری در توسعه ورزش همگانی بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مراسم تجلیل از قهرمانان ورزش شهروندی شهر همدان سال گذشته و افتتاحیه ورزش شهروندی این شهر در سال جدید با شعار "شهروند قهرمان" شامگاه پنجشنبه در سالن ابن‌سینای همدان با اجرای جواد خیابانی و حضور جمع کثیری از ورزشکاران ورزش شهروندی، نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهری و استانی برگزار شد.

اهمیت نقش شهرداری در توسعه ورزش همگانی

سیدمسعود حسینی در این مراسم با بیان این که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان ید طولایی در ورزش همدان دارد: اظهار داشت: در مدرسه فوتبال شهرداری 700 نفر امسال ثبت‌نام کردند که در کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: شهرداری در مناطق کم‌برخوردار اقدام به ایجاد باشگاه کشتی کرده و مسابقات فوتبال را نیز به صورت گسترده برای محلات برگزار می‌کند.

شهردار همدان مسئله اصلی مدیریت شهری در ورزش را افزایش نشاط اجتماعی برشمرد و گفت: در سال گذشته 21 هزار نفر در مسابقات ورزش شهروندی شهرداری همدان مشارکت داشتند که 10 هزار نفر از آنها بانوان بودند.

وی با بیان این که شهرداری در سال‌های گذشته در رشته‌هایی چون فوتبال، والیبال، و کشتی فعالیت گسترده‌ای داشت، عنوان کرد: در لیگ یک فوتبال صاحب نماینده بودیم، اما بنا به سیاست‌های شورا تیم را به هیئت فوتبال واگذار کردیم.

حسینی با اشاره به این که ورزش شهروندی همدان در رشته‌هایی چون فوتبال، فوتسال، ژیمناستیک، کاراته، دو و میدانی و ورزش‌های همگانی فعال است تصریح کرد: در توسعه ورزش همگانی و شهروندی نقش شهرداری بسیار مهم است.

مشارکت 21 هزار همدانی در ورزش شهروندی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در این مراسم با بیان این که سال گذشته فصل پویایی برای ورزش شهروندی همدان رقم خورد اظهار داشت: شهردار همدان حمایت کاملی از سازمان برای برگزاری باشکوه ورزش مسابقات شهروندی داشت.

میلاد رجبی افزود: امسال نیز با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار همدان برنامه‌ها و مسابقات گسترده‌ای در حوزه ورزش شهروندی و کارکنان خواهیم داشت.

وی با اشاره به مشارکت نزدیک به 21 هزار نفر از شهروندان همدانی در مسابقات و برنامه‌های ورزش شهروندی در سال گذشته عنوان کرد: همکاران ما در معاونت ورزشی سازمان برای برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف از جان و دل مایه گذاشتند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان تصریح کرد: ورزش محلات و افزایش مشارکت شهروندان در فعالیت‌های بدنی و ورزش همگانی سبب کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و نیز افزایش نشاط اجتماعی و سلامت جمعی در سطح شهر خواهد شد.
رجبی با اشاره به این که برای فرار از مشکلات آپارتمان‌نشینی تغییر سبک زندگی با افزایش فعالیت‌های بدنی میسر است تاکید کرد: هیچ بستری همانند بستر مسابقات ورزش شهروندی نمی‌تواند در ترویج ورزش حرفه‌ای و معرفی استعدادهای ورزشی مناسب باشد.
وی با تاکید بر افزایش مشارکت شهروندان در ورزش شهروندی در مسابقات و برنامه‌های امسال اظهار داشت: این برنامه سرآغاز رقابت‌های ورزش شهروندی با شعار " شهروند قهرمان" در سال‌1403 خواهد بود.

در پایان این مراسم از نفرات و تیم‌های برتر مسابقات ورزش شهروندی در سال گذشته با اعطای نشان و جوایز تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما