شناسهٔ خبر: 65115419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انجام ۴۰۰ عمل کاشت حلزون در کودکان مبتلا به ناشنوایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۴۰۰ عمل کاشت حلزون در کودکان مبتلا به ناشنوایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهدانجام شد.

صاحب‌خبر -

انجام ۴۰۰ عمل کاشت حلزون در کودکان مبتلا به ناشنوایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیماd مرکز خراسان رضویT معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا اعلان اینکه ارزش این تعداد کاشت حلزون حدود ١۴۰ میلیارد تومان بوده است که برای کودکان زیر ۴ سال کاملا رایگان انجام شده است گفت:در حال حاضر با تلاش شبانه‌روزی اعضای هیات علمی و پزشکان متخصص گروه گوش و حلق و بینی و مرکز کاشت حلزون این دانشگاه، این استان در زمینه کاشت حلزون پیشرو بوده و جزو سه دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: با انجام این عمل‌ها صف انتظار ۴۰۰ نفری ۱۸ ماه تبدیل به حداقل ممکن شده است و اکنون کمتر از ٣۵ نفر در صف انتظار هستند که به زودی تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیاده‌ سازی دستور العمل کشوری وزارت بهداشت مبنی بر تسهیل وتسریع در کاشت حلزون شنوایی کودکان از جمله برنامه‌های معاونت درمان این دانشگاه است که بیماران به صورت رایگان در بخش دولتی از آن بهره مند می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کاشت حلزون از جمله اعمال جراحی است که باید در سنین پایین انجام شود تا کودک بتواند از زندگی عادی بهره‌مند شود و با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند، لذا در راستای حمایت از بیمارانی که مشکل کم شنوایی شدید دارند عمل کاشت حلزون در حال انجام است.

نظر شما