شناسهٔ خبر: 66490804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جراحی موفق بیش از ۲ هزار کاشت حلزون در خراسان رضوی

جراحی بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کاشت حلزون در خراسان رضوی با موفقیت انجام شد.

صاحب‌خبر -

جراحی موفق بیش از ۲ هزار کاشت حلزون در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس ستاد گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون بیش از دو هزارو ۲۰۰ جراحی موفق کاشت حلزون در این دانشگاه به سرانجام رسیده و این خدمت بی نظیر  موجب افزایش  امید و نشاط  خانواده‌های ایرانی،   دارای فرزندان ناشنوا و کم شنوا شده است.

دکتر محسن رجعتی به والدین توصیه کرد: کم شنوایی مادر زادی کودکان را جدی بگیرند و در دوران طلایی امکان کاشت حلزون به پزشک مراجعه کنند و از اینکه برخی از والدین در سنین ۵ تا ۶ سالگی برای درمان نا شنوایی کودکان مراجعه می‌کنند بسیار متاثر می‌شویم، زیرا این زمان بسیار دیر و باعث عقب افتادگی یک کودک از بسیاری  ازآموزش‌ها است.

وی افزود: گوش و حلق و بینی دارای حیطه‌ای وسیع است که سه عضو آناتومیک بدن را در بر می‌گیرد و از نظر ساختاری و عملکردی ارتباط نزدیکی بین راه‌های هوایی گوش و حلق و بینی وجود دارد که حتی با یک سرماخوردگی ساده هم این اعضای مهم بدن بصورت همزمان در گیر می‌شود.

رئیس ستاد گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه در حیطه جراحی‌های گوش و کم شنوایی‌های مادر زادی و اکتسابی کاشت حلزون با تکنولوژی پیشرفته توانسته است، ارتباط مصنوعی را با حواس پنج گانه بدن برقرار کند و از نظر این شاخص در کشور نقش ممتاز و برجسته‌ای دارد

دکتر محسن رجعتی افزود:دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با قدمتی بیش از  ۳۰ سال در حیطه فوق تخصصی جراحی‌ها کاشت حلزون دارای نقش ممتاز کشوری است و سالانه تعداد زیادی ازاین خانواده‌های عزیز برای درمان فرزندانشان رهسپار مشهد مقدس می‌شوند.

وی گفت: این دانشگاه در جراحی‌های تومور‌های مغزی مرتبط با گوش و جمجمه، بیماری‌های تعادلی و عصب صورت هم، نقش برجسته‌ای در کشور دارد.

رئیس ستاد گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحقیقات گسترده‌ای بر کم شنوایی ناگهانی را از دستاورد‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: کم شنوایی ناگهانی از معضلات برخی از مردم است که یکدفعه در یک گوش صدای وز وز و یا گرفتگی صورت می‌گیرد و فرد دچار کری ناگهانی می‌شود.

دکتر محسن رجعتی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با استفاده از دارو‌های کاهش التهاب و تزریقی به بیماران کمک می‌کند.

وی افزود: این بیماری درمان مشخصی در سطح دنیا ندارد و با راه اندازی سامانه تجمیع اطلاعات تحقیقاتی در دانشگاه مشهد بدنبال جمع آوری یافته‌ها و و گرد اوری تحقیقات متخصصان در سطح دنیا هستیم تا در این طرح به اثر بخشی مطلوبی در درمان بیماران دست یابیم.

دکتر رجعتی گفت: با وجود همه پیشرفت‌ها در درمان بیماریها، هنوز ناشناخته‌های زیادی در مسیر طبابت وجود دارد،

نظر شما