شناسهٔ خبر: 68632944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده هوانیروز ارتش در جمع کارکنان پایگاه هوانیروز مشهد مطرح کرد؛

نقش‌آفرینی بی‌بدیل هوانیروز در دوران دفاع مقدس/ هوانیروز توانمندتر از گذشته آماده اجرای ماموریت‌ است

امیر خاموشی گفت: در دوران پرافتخار دفاع مقدس در تمامی عملیات‌های رزمندگان اسلام علیه متجاوزان بعثی، می‌توان ردپایی از حضور و تاثیرگذاری بالگردهای هوانیروز را مشاهده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم خلبان «سید قاسم خاموشی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در دیدار با پرسنل پایگاه هوانیروز مشهد با اشاره به جایگاه ویژه هوانیروز در سازمان رزم نیروهای مسلح اظهار داشت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی توانمندتر از گذشته آماده انجام ماموریت‌های محوله در هر سطحی است. 

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل و حماسی هوانیروز در دفاع مقدس افزود: در آن دوران پرافتخار در تمامی عملیات‌های رزمندگان اسلام علیه متجاوزان بعثی می‌توان ردپایی از حضور و تاثیرگذاری بالگردهای هوانیروز را مشاهده کرد. 

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به کارآمدی بالا و نقش تعیین‌کننده یگان‌های هوانیروز در عملیات‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز همچون بیت‌المقدس گفت: تلاش و مجاهدت‌های تیزپروازان هوانیروز در پشتیبانی از نیروی زمینی و پیاده‌نظام عامل بسیاری از موفقیت‌ها و پیروزی‌های رزمندگان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس بوده و هیچ عملیاتی از سوی نیروهای مسلح ایران انجام نگرفته مگر اینکه هوانیروز در آن حضوری تاثیرگذار داشته است که البته گاها این تلاش‌ها مغفول مانده و بایستی این جانفشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌های پرسنل جان‌برکف هوانیروز برای نسل جوان ما تبیین شود.

امیر خاموشی خاطرنشان کرد: هوانیروز ارتش بعد از جنگ نیز در عرصه مردم‌یاری و خدمت‌رسانی حضوری فعال و منحصر به فرد داشته و همکاران ما سعی کرده‌اند ضمن پایش مرزها و انجام سایر ماموریت‌های خود در حوزه نظامی و امنیتی در بحران‌ها و بلایای طبیعی نیز یاری‌گر نهادهای امدادی و ارگان‌های خدمات‌رسان باشند. که نمونه این مردم‌یاری‌ها را در سالیان گذشته در حوادثی مانند سیل و زلزله در اقصی نقاط کشور از جمله لرستان، گلستان و سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور شاهد بوده‌ایم به نحوی که در برخی از این حوادث ارتش به کمک بالگردهای هوانیروز قبل از سایر سازمان‌های امدادی وارد عمل شد.

وی ادامه داد: در مباحث مربوط به اورژانس هوایی نیز، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی سعی کرده با پوشش هوایی گسترده مناطق دورافتاده و صعب‌العبور و در تعامل با وزارت بهداشت، هلال احمر و سایر سازمان‌های امدادی نقش موثری در خدمت‌رسانی به بیماران بدحال و مجروحین سوانح جاده‌ای داشته و توانسته با انتقال به موقع  مجروحین و آسیب‌دیدگان نقشی تاثیرگذار در کاهش آمار تلفات جاده‌ای داشته باشد.

فرمانده هوانیزوز ارتش جمهوری اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حاضر به کاری بالگردها و تجهیزات و همچنین سطح بالای آمادگی و دانش تخصصی کارکنان هوانیروز متناسب با نیازهای روز و جنگ‌های نوپدید ابراز داشت: پرسنل غیور و ولایتمدار هوانیروز با تلاش خستگی‌ناپدیر و عملی کردن شعار ما می‌توانیم توانسته‌اند نهضت قطعه‌سازی، نوسازی و بازآماد بالگردها را در داخل کشور توسعه داده و با تکیه بر توان داخلی و استفاده از دانش و مهارت نخبگان بخش صنعت و دانشگاه‌های سطح اول کشور، بالگردهای در اختیار هوانیروز را به تکنولوژی روز دنیا مجهز کند.  

امیر خاموشی در پایان با اشاره به نقش نیروی انسانی کارآمد در موفقیت و تحول هر سازمان عنوان داشت: پرسنل ولایی، متخصص و سختکوش هوانیروز ارتش همچون گذشته و در کنار سایر همرزمان خود در نیرو های مسلح، گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا آماده پاسخ کوبنده به هر نوع تهدید و تجاوز نیروهای متخاصم هستند. که این سطح از ولایتمداری و آمادگی رزمی نیروهای مسلح منتج به ارتقاء بازدارندگی و اقتدار نظامی ایران اسلامی شده و منجر شده تا دشمن حتی فکر تجاوز به حریم مقدس ایران اسلامی را نکند چراکه خوب می‌داند با تنبیهی سخت و غافلگیرکننده روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما