شناسهٔ خبر: 65034598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

بهره برداری از ۱۵۵ طرح کشاورزی در دهه فجر

خبرگزاری صدا و سیما

۱۵۵ طرح جهاد کشاورزی در دهه فجر در خراسان به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

بهره برداری از ۱۵۵ طرح کشاورزی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در برنامه میدان انقلاب صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم رخ داده است، افزایش آمار‌ها را در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی شاهد هستیم.

جعفری افزود: ۱۵۵ طرح کشاورزی در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد که ۹۵ طرح زیربنایی آب و خاک است و به توسعه کار کشاورزان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه ۹ طرح مربوط به تعاون روستایی است گفت: ۳ طرح نیز مربوط به صنایع تبدیلی است و ۳ طرح نیز در حوزه تولیدات گیاهی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تعداد طرح‌های حوزه امور دامی را ۹ طرح و طرح‌های حوزه عشایری را ۱۸ طرح اعلام کرد و افزود: ۱۵ طرح نیز مربوط به منابع طبیعی است.

وی گفت: ۳ طرح نیز مربوط به شهرک‌های کشاورزی است که ۴۳ هزار و ۱۷۵ نفر از آنها بهره مند می‌شوند و ۱۶۳ شغل پایدار با بهره برداری از این طرح‌ها ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: با بهره برداری طرح‌های دهه فجر ۴ هزار و ۳۰۷ تثبیت شغل انجام می‌شود که ۱۷۶ درصد در جمعیت برخوردار طرح‌ها و ۱۷۷ درصد در ایجاد اشتغال افزایش داشته ایم.

جعفری گفت: در تعداد طرح‌ها نیز ۱۰۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته ایم.

وی افزود: از ابتدای دولت تا امروز ۹۶۴ طرح در حوزه کشاورزی با هزینه ۱۵ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با همکاری یک سرمایه گذار در حال راه اندازی کارخانه تولید سوسیس و کالباس مرغ و انجماد سفیده تخم مرغ هستیم.

جعفری افزود: در آینده نزدیک شاهد سفر قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به استان خواهیم بود.

نظر شما