شناسهٔ خبر: 64919807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ریزگردها یکی از موضوعات مهم در مشهد است

شهردار مشهد گفت: یکی از موضوعات مهم در مشهد، ریزگردها است و براساس مطالعات ۵۲ درصد داخلی و ۴۸ درصد منشا خارجی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا قلندرشریف در مراسم بهره‌برداری از اولین مرکز معاینه فنی خودرو های سنگین اظهار کرد: آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی از جمله موضوعات مهم در جهان و کلانشهرها و مخصوصا در مشهد باتوجه به موقعیت ویژه آن است.

وی افزود: امسال وضعیت ما نسبت به سال گذشته خیلی مناسب نیست چراکه در سال جاری ۱۶ روز هوای پاک و سال گذشته ۳۵ روز داشتیم، امسال۲۱۰ روز هوای قابل قبول و سال گذشته ۲۰۵ روز، امسال ۷۷ روز هوای ناسالم برای گروه های خاص و سال گذشته ۶۹ روز، امسال ۹ روز هوای ناسالم برای همه و سال گذشت ۶ روز و امسال چهار روز هوای خطرناک را پشت سر گذاشتیم که در سال گذشته وجود نداشت.

شهردار مشهد بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در مشهد، ریزگردها است و براساس مطالعات ۵۲ درصد داخلی و ۴۸ درصد منشا خارجی دارد.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: براساس آمارخودروهای شخصی ۳۲ درصد، نیروگاه ها ۱۹ درصد، کامیون ۱۳.۱، وانت ها ۶.۶، صنایع ۶ درصد، جایگاه های بنزین ۵.۲ درصد، موتور ۵.۱ درصد، اتوبوس ۱.۳ درصد و تاکسی ۱.۲ درصد منشا آلودگی هستند لذا توجه به حمل و نقل عمومی اهمیت زیادی دارد.

وی اضافه کرد: نگاه ویژه مدیریت شهری و کلان شهر، توسعه حمل و نقل عمومی مخصوصا ریلی است که در مشهد نگاه ویژه ای به حمل و نقل ریلی وجود دارد و علاوه بر دو خط فعال، فاز یک خط دو نیز در حال آماده سازی است.

شهردار مشهد تصریح کرد: همچنین پیگیر خرید اتوبوس، اتوبوس و تاکسی برقی و ... نیز هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما