شناسهٔ خبر: 64688937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرمت ۶۰ هکتار آببندان در محمودآباد

مرمت ۶۰ هکتار از آببندان های شهرستان محمودآباد در حال اجراست

صاحب‌خبر -

مرمت ۶۰ هکتار آببندان در محمودآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: پروژه لایروبی و مرمت ۶۰ هکتار آببندان این شهرستان با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

محمد هادی‌زاده با بیان اینکه با گذشت زمان و ورود رسوبات به آببندان‌ها به عنوان ذخیره سازی آب کشاورزی، حجم ذخیره آببندان‌ها کم شده و نیاز به لایروبی و مرمت دارند، افزود: شهرستان محمودآباد دارای ۸۸ قطعه آببندان به مساحت یک هزار و ۳۵۰ هکتار است که هم اکنون ظرفیت ذخیره ۲۵ میلیون مترمکعب آب را دارد و با اجرای پروژه‌های لایروبی، مرمت و بهسازی، ظرفیت آن افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تأمین آب کشاورزی اولویت اول اجرای طرح ساماندهی آب‌بندان‌هاست، تصریح کرد: بهره برداری از پروژه‌های اشتغالزایی مانند پرورش آبزیان، توسعه توریسم آب و پایداری در تأمین آب کشاورزی، اولویت دوم اجرای این طرح‌ها است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: ۶ سال گذشته پروژه لایروبی و مرمت آببندان در هشت قطعه آب‌بندان به مساحت ۲۰۰ هکتار در این شهرستان اجرا شد.

وی گفت: پروژه لایروبی و مرمت ۶۰ هکتار از آب‌بندان‌های روستا‌های برنجده، شورستاق، بونده و ابوالحسن‌آباد این شهرستان با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در حال اجرا است و تا ابتدای فصل کاشت برنج به کشاورزان تحویل داده می‌شود.

نظر شما