شناسهٔ خبر: 64472208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرمت ۱۹ هکتار آببندان در جویبار

۱۹ هکتار آب بندان با اعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان جویبار مرمت و بهسازی شد

صاحب‌خبر -

مرمت ۱۹ هکتار آببندان در جویبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از مرمت و بهسازی ۱۹ هکتار آببندان در این شهرستان خبر داد.


عبداله رحیمی با بیان اینکه مرمت و بهسازی آب‌بندان‌ها از مهمترین طرح‌های توسعه زیرساخت بخش کشاورزی است، گفت: ۱۹ هکتار آب بندان با اعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان جویبار مرمت و بهسازی شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار افزود: این آب بندان به مساحت ۱۹ هکتار، ۱۰۰ هکتار اراضی شالیزاری روستای ایزدخیل این شهرستان را تحت پوشش قرار داده که در سه سال گذشته به دلیل تخریب دیواره شمالی، قادر به آبگیری حداکثری نبود.

رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر مرمت و بازسازی دیواره شمالی این آب‌بندان به طول ۱۳۰ متر و احداث سازه‌های ورودی و خروجی آن انجام و علاوه بر احیای آببندان با توجه به کاهش نزولات جوی و تهدید خشکسالی‌های پیش رو، از تنش‌های ناشی از معضلات خشکسالی نیز پیشگیری خواهد شد.

 

آببندان روستای ایزدخیل جویبار در سال ۹۷ به مساحت ۱۹ هکتار و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال احداث و طی سال‌های اخیر نیز یک واحد ایستگاه پمپاژ برای تسریع و افزایش آبگیری آب بندان احداث شد.

نظر شما