شناسهٔ خبر: 63805582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرمت پنج هکتار آب بندان قائم شهر با اعتبار ۹ میلیاردی

 مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: پنج هکتار آب بندان، با اعتبار ۹ میلیارد ریال، در این شهرستان مرمت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر، گفت: طرح مرمت و بهسازی ۵.۳ هکتار آب بندان روستای ارطه دشت تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی منطقه کوهساران شهرستان قائم شهر، با اعتبار ۹ میلیارد ریال، انجام شد.

علی درویش نیا با تاکید بر اینکه، این شهرستان دارای ۷۴ قطعه آب بندان به مساحت ۳۱۰ هکتار با ظرفیت ذخیره سازی و نگهداری ۵ میلیون مترمکعب آب است، افزود: ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار اراضی زراعی این شهرستان در مسیر مجاورت این آببندان‌ها قرار دارد و نیاز آبی ۵ هزار بهره بردار زراعی را تامین می‌کند.

او گفت: با اجرای این طرح، ۴۱ هکتار اراضی زراعی روستای ارطه دشت این شهرستان تحت پوشش قرار گرفت و ۹۵ بهره بردار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

درویش نیا با اشاره به اینکه هدف از احداث آب بندان، جمع آوری نزولات جوی و ذخیره قسمتی از جریان سیلاب است که به ازای هر هکتار آببندان ۵ تا ۶ هکتار زمین شالیزاری آبیاری می‌شود، افزود: آببندان به عنوان یکی از منابع مهم تامین آب آبیاری اراضی کشاورزی بخصوص شالیزاری، تغذیه آب‌های زیرزمینی، تقویت مشارکت مردمی در نگهداری و بهره وری مناسب سیلاب، کمک به توسعه روستایی و حصول اطمینان برای کشاورزان از آب مطمئن، پرورش ماهی و کسب درآمد بیشتر احداث و بهره برداری می‌شود.

نظر شما