شناسهٔ خبر: 67557032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات استان:

۱۵ تیر روز پیروزی «جمهوری اسلامی» بود

محبوبه علی آقایی

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به مشارکت مطلوب مردم در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری، گفت: ۱۵ تیر روز پیروزی «جمهوری اسلامی» بود.

صاحب‌خبر -

علی شعبانی در نشست خبری امروز (۱۷ تیر) با اشاره به برگزاری چند انتخابات در مدت کمتر از چهار ماه در استان گفت: طی چند ماه اخیر شاهد برگزاری انتخابات مجلس خبرگان، دو مرحله انتخابات مجلس و دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان بودیم که نشان دهنده اعتقاد عمیق جمهوری اسلامی به دموکراسی و مردم سالاری است.

شعبانی گفت: در تمام جهان انتخابات ریاست جمهوری حساس‌ترین انتخابات محسوب شده و مدت طولانی به فراهم کردن مقدمات برگزاری آن اختصاص می یابد، بطور مثال در کشوری مانند آمریکا در هر دور دو سال به این موضوع اختصاص داده می‌شود تا جامعه برای حضور در پای صندوق‌های رای آماده شده و بتوانند مردم را پای صندوق بکشانند، اما در ایران پس از حادثه شهادت رییس جمهور شاهد بودیم که بستر برگزاری این انتخابات حساس، آن هم در دو مرحله در مدت کمتر از دو ماه فراهم شد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه ساختار انتخابات در ایران به نحوی است که امکان تقلب در آن وجود ندارد، گفت: به دلیل ساختار نظارتی قوی که هم ناظران شورای نگهبان، هم بازرسان و هم نمایندگان خود کاندیداها در شعب حضور دارند امکان ندارد تقلبی رخ دهد که بتواند در نتیجه انتخابات اثرگذار باشد.

شعبانی گفت: تنها در استانی مانند کرمانشاه ۳۲ هزار نفر عوامل اجرایی هستند و خود نمایندگان کاندیداها هم حضور دارند و محال است بتوان تقلبی انجام داد که نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه در انتخابات این دوره دولت شهید رییسی مجری بی طرف انتخابات بود و ما از هر رای مردم با دقت حراست کردیم، گفت: در دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری در مجموع ۵۵ میلیون رای به جمهوری اسلامی داده شد و عملا روز ۱۵ تیر روز پیروزی جمهوری اسلامی بود.

شعبانی با اشاره به مشارکت خوب مردم استان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در این مرحله شاهد افزایش ۱۰ درصدی میزان مشارکت کرمانشاهیان نسبت به دور اول انتخابات بودیم.

انتهای پیام

نظر شما