شناسهٔ خبر: 64669103 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تقدیر از ۴ طرح برتر پژوهشی در پارک فناوری پردیس

تقدیر از برگزیدگان دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دانش‌آموزی از برنامه‌های اختتامیه این مراسم بود که با داوری طرح‌های حاضر در نمایشگاه، ۴ طرح به عنوان طرح‌های برتر دانش آموزی در پارک فناوری پردیس معرفی شد. 

صاحب‌خبر -

تقدیر از ۴ طرح برتر پژوهشی در پارک فناوری پردیس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دانش‌آموزی با حضور مدیران آموزش و پرورش استان تهران، پارک فناوری پردیس و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد. تقدیر از برگزیدگان این نمایشگاه از برنامه‌های اختتامیه بود.

بر اساس این گزارش، مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دانش‌آموزی عصر سه‌شنبه ۲۶ دی‌ در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان آموزش و پرورش تهران، مدیران پارک فناوری پردیس و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان حضور داشتند، سجاد عباسی فشمی سرپرست اداره کل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حمایت از ایده‌های دانش آموزان گفت: در فراخوان اولیه نمایشگاه، بیش از ۳ هزار طرح به دبیرخانه ارسال شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: از این تعداد طرح ارسالی، ۲۴۰ طرح، برگزیده و در نمایشگاه طی دو روز ارائه شد که با داوری طرح‌های حاضر در نمایشگاه، ۴ طرح به عنوان طرح‌های برتر دانش آموزی معرفی شد. 

این طرح‌ها در طول ۲۰ هفته و با هدایت پارک فناوری پردیس رشد و ارتقاء خواهند یافت و در نهایت در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ که اردیبهشت ۱۴۰۳ در پارک برگزار می شود، به سرمایه گذاران و مخاطبان ارائه خواهد شد.

در این مراسم از طرح «ساخت پماد گیاهی درمان اگزما» ارائه شده از ستایش مولایی، النا صدر و باران بازیار، «بازسازی عینک آئورا» از کیانا ابراهیمی،«اثر ضد میکروبی عصاره‌های آبی گیاهان بر میکروارگانیسم‌های دهانی» از امیر محمد ططری راد و اصلاح خاک به منظور بهره وری بیشتر پرورش زالو» از ملیکا سودی و نگار سرداری، به عنوان ۴ طرح برتر تقدیر شد. .

در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دانش‌آموزی، ۲۴۰ طرح در حوزه‌های رباتیک، صنایع نرم و خلاق، برق و الکترونیک، مکانیک و ابزار دقیق، سلامت و درمان، شیمی و مواد نوترکیب و برنامه نویسی و هوش مصنوعی به نمایش درآمد که بازدید بیش از ۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی را در پی داشت.

بازدید دانش آموزان از قسمت‌های مختلف پارک فناوری پردیس از جمله موزه علوم و هوانودی از دیگر برنامه‌هایی بود که در طول برگزاری دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دانش‌آموزی انجام شد. 

نظر شما