شناسهٔ خبر: 64499565 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت توسعه حمل و نقل برقی در تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خودرو‌های برقی را در محدوده طرح ترافیک گسترش خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

ضرورت توسعه حمل و نقل برقی در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دومین نشست «شهر گفت» که با محوریت حمل و نقل صبح امروز در پردیس پارک ملت برگزار شد، گفت: اساس کارم را بر مبنای این گذاشتم که در حوزه ناوگان اثرگذار باشم.

محسن هرمزی افزود: سال ۹۰ قرارداد‌های متروی تهران و کلانشهر‌ها که عمدتا با چین منعقد می‌شد، باعث شد که ۱۲۹۰ واگن وارد پایتخت بشود و ما غیر از ساخت بدنه کاری نمی‌کردیم، به طوری که تا کنون فقط گاهی بدنه را تغییر داده ایم.

معاون شهردار تهران گفت: در پی سفر به چین داخلی سازی بوژی واگن‌ها محقق شد. وی افزود: تولید قطار ملی نیز به مراحل مطلوبی رسیده است.

هرمزی درباره شرایط حمل و نقل عمومی چین گفت: در مقایسه با زمان پیش از کرونا تمام حوزه حمل و نقل چین مبتنی بر حمل و نقل برقی شده بود و از آلودگی خبری نبود.

وی با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد خودرو‌های شخصی هم برقی سازی شده است، تصریح کرد: ایده حرکت به سمت حمل و نقل پاک را مطرح کردم و از شهریور  که وارد کسوت کنونی یعنی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شدم حمل ونقل پاک برایم اولویت است و باید بتوانیم ناوگان انبوه بر برقی را در شهر تهران به کار گیریم.

آقای هرمزی با اشاره به دستاورد‌های سفر تیم مدیریت شهری به چین گفت: انعقاد قرارداد برای ورود ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون و ۱۰۰ هزار موتور برقی گامی بود که در سفر به چین برای برقی سازی پایتخت برداشته شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ۲ دستگاه اتوبوس برقی بعنوان نمونه، بهمن وارد کشور خواهد شد. پس از آن قرارداد خرید ۲ هزارو ۱۹۴ دستگاه اتوبوس برقی از چین، وارد مرحله اجرایی خواهد شد و با تفاهم صورت‌گرفته مقرر شده است تا هر ۲ ماه یک‌بار ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد کشور شود.

معاون شهردار تهران گفت:اتوبوس‌های جدید برقی تهران با یک‌بار شارژ می‌تواند یک شبانه روز سرویس ارائه دهد. آقای هرمزی گفت: قرارداد واردات ۲۵هزار تاکسی برقی، ۱۰هزار ون و ۱۰۰هزار موتور برقی نیز نهایی شده است.

آقای هرمزی با اشاره به آنکه فرایند اورهال اتوبوس‌های فرسوده نیز همزمان با واردات اتوبوس‌های برقی دنبال می‌شود، افزود: امیدواریم تا پایان امسال عملیات بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی به پایان برسد، هم‌چنین از ابتدای سال ۱۲ قطار مترو نیز باز تعمیر شده است.

معاون شهردار تهران هم‌چنین درباره نصب سامانه کارت‌خوان‌های جدید در اتوبوس‌ها گفت: در تفاهم با وزارت دفاع بالغ بر هزار کارتخوان جدید در اتوبوس‌های خصوصی شهر نیز نصب و راه‌اندازی می‌کنیم.

آقای هرمزی با یادآوری آنکه در تلاش هستیم تا با مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران طرح جدید ترافیک تهران را تهیه و تدوین کنیم، گفت: امیدواریم بتوان با ادغام طرح ترافیک و طرح زوج و فرد، محدوده طرح را کاهش داد البته باید مقررات خاصی را برای تردد خودرو‌های برقی بویژه در محدوده‌ی مرکز شهر لحاظ کرد.

 

وی افزود: استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را هم با کمک مردم توسعه می‌دهیم و اتوبوس‌های برقی را در شهر به کار می‌گیریم.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دنبال این هستیم تا بتوانیم طی دو سال آینده طرح تراموای مسیر آزادی-تهرانپارس را عملیاتی کنیم، گفت: خودرو‌های برقی را در محدوده طرح ترافیک گسترش خواهیم داد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: باید با کمک مردم پایه‌گذار حمل و نقل برقی در پایتخت باشیم.

نظر شما