شناسهٔ خبر: 64131113 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش معاون شهردار تهران به گزارش شورا درباره حمل و نقل عمومی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دویست و یکمین جلسه شورا گفت: عقب‌ماندگی موجود در حوزه حمل ونقل مربوط به دوره ششم نیست.

صاحب‌خبر -

واکنش معاون شهردار تهران به گزارش شورا درباره حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به گزارش رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در دویست و یکمین جلسه شورا  درباره اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل، گفت: من منکر نواقص و کمبود‌ها نیستم، اما درخواست داریم که شورای شهر یک وقتی برای پاسخگویی بدهد.

معاون شهردار تهران افزود: درباره پایانه شرق ما قول دادیم این پایانه را تا پایان سال تحویل بدهیم و اکنون ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محسن هرمزی همچنین گفت: درباره موضوع اتوبوس‌ها در بحث تعمیر و نگهداری و بازسازی کار‌های خوب کرده ایم؛ اما اینکه میگویید کاری نمی‌شود، صحیح نیست.

معاون شهردار تهران گفت: درباره مشکل کارتخوان‌ها نیز از دو ماه گذشته تاکنون ۱۶۱ کارتخوان نصب کردیم و درباره حل موضوع کارت‌خوان‌ها با وزارت دفاع قرارداد داریم و تک به تک در حال نصب و رفع ایراد هستند.

محسن هرمزی درباره اتوبوس‌های بر زمین مانده نیز با تاکید بر اینکه به صراحت می‌گویم که ما دیگر اتوبوس به بخش خصوصی نمی‌دهیم، گفت:، زیرا بخش خصوصی سرمایه شهر را می‌برد و عایدی برای شهر ندارد و راضی نیستیم با روش فعلی به بخش خصوصی اتوبوس بدهیم.

معاون شهردار تهران افزود: درخواست کردیم کمیسیون حمل و نقل جلسه‌ای بگذارد تا درباره روش فعالیت اتوبوس‌ها به جمع بندی برسیم و دیگر فشار تحمل نمی‌کنیم، زیرا اتوبوس دیزلی ۸ میلیارد است و بقیه اتوبوس‌ها دو برابر این قیمت است و نه شرع، عقل و عرف اجازه نمی‌دهد که با این روش اتوبوس به بخش خصوصی بدهیم.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: اتوبوس‌هایی که به بخش خصوصی می‌دادیم حدود ۸۰ درصد را وزارت کشور خرید و باید به بخش خصوصی می‌دادیم والان هم بشینید و فکر کنید که اگر میخواهید راننده بگیرید به چه میزان نیروی انسانی اضافه می‌کنید و این‌ها را حساب کنید، اما سریعتر تصمیم بگیرید.

نظر شما