شناسهٔ خبر: 65031844 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای خرید موتور سیکلت برقی در تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای اجرای طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی خبر داد.

صاحب‌خبر -

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای خرید موتور سیکلت برقی در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پوریا علیمردانی افزود:شهرداری تهران در نظر دارد با جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی و با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بلند مدت و حذف هزینه خرید باطری از طریق راه‌اندازی شبکه سوآپ طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی را اجرا کند. وی درباره شرایط دریافت این موتور سیکلت‌ها گفت: متقاضیان ابتدا اقدام به ثبت نام کرده سپس بایدبرای اسقاط موتورسیکلت فرسوده خود اقدام کنند. آقای علیمردانی گفت: متقاضیان با واریز مبلغی به عنوان پیش پرداخت و پس از دریافت تسهیلات در اقساط ۶۰ ماهه، صاحب موتورسیکلت برقی می‌شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران افزود:ارزش این موتورسیکلت‌ها حدود ۸۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است که برای خرید این موتورسیکلت‌ها ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت پنج ساله در نظر گرفته شده است که البته برای دریافت این وام نیازی به ضامن نیست. وی گفت:در مرحله اول از بین افراد متقاضی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق قرعه کشی انتخاب می‌شوند.
وی همچنین گفت: باطری موتور‌های برقی به صورت سوآپ است و متقاضیان هزینه‌ای بابت باطری پرداخت نمی‌کنند. آقای علیمردانی افزود: شارژ موتورسیکلت‌های برقی بین چهار تا هفت ساعت به طول می‌انجامد و قابلیت پیمایش ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر را دارد این در حالی است که این موتورسیکلت‌ها قابلیت حمل بار دارند و قدرت تحمل ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم وزن و پیمایش در شیب ۳۰ درجه را دارند. مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران بیان کرد: پیش بینی شده است تا ثبت نام موتورسیکلت‌های برقی نوروز آغاز و ۲۰ هزار موتورسیکلت برقی عرضه شود. وی همچنین گفت: ۵۰ ایستگاه شارژ برقی در تهران جانمایی شده است و در نظر داریم تعداد این مراکز را گسترش دهیم همچنین ایستگا‌های تعویض باطری را درتهران ایجاد خواهیم کرد.

نظر شما