به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دومین نشست «شهر گفت» که با محوریت حمل و نقل صبح امروز در پردیس پارک ملت برگزار شد، گفت: اساس کارم را بر مبنای این گذاشتم که در حوزه ناوگان اثرگذار باشم.
محسن هرمزی افزود: سال ۹۰ قراردادهای متروی تهران و کلانشهرها که عمدتا با چین منعقد میشد، باعث شد که ۱۲۹۰ واگن وارد پایتخت بشود و ما غیر از ساخت بدنه کاری نمیکردیم، به طوری که تا کنون فقط گاهی بدنه را تغییر داده ایم.
معاون شهردار تهران گفت: در پی سفر به چین داخلی سازی بوژی واگنها محقق شد. وی افزود: تولید قطار ملی نیز به مراحل مطلوبی رسیده است.
هرمزی درباره شرایط حمل و نقل عمومی چین گفت: در مقایسه با زمان پیش از کرونا تمام حوزه حمل و نقل چین مبتنی بر حمل و نقل برقی شده بود و از آلودگی خبری نبود.
وی با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد خودروهای شخصی هم برقی سازی شده است، تصریح کرد: ایده حرکت به سمت حمل و نقل پاک را مطرح کردم و از شهریور که وارد کسوت کنونی یعنی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شدم حمل ونقل پاک برایم اولویت است و باید بتوانیم ناوگان انبوه بر برقی را در شهر تهران به کار گیریم.
آقای هرمزی با اشاره به دستاوردهای سفر تیم مدیریت شهری به چین گفت: انعقاد قرارداد برای ورود ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون و ۱۰۰ هزار موتور برقی گامی بود که در سفر به چین برای برقی سازی پایتخت برداشته شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دنبال این هستیم تا بتوانیم طی دو سال آینده طرح تراموای مسیر آزادی-تهرانپارس را عملیاتی کنیم، گفت: خودروهای برقی را در محدوده طرح ترافیک گسترش خواهیم داد.
وی افزود: استفاده از موتورسیکلتهای برقی را هم با کمک مردم توسعه میدهیم و اتوبوسهای برقی را در شهر به کار میگیریم.
معاون شهردار تهران تاکید کرد: باید با کمک مردم پایهگذار حمل و نقل برقی در پایتخت باشیم.
ضرورت توسعه حمل و نقل برقی در تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خودروهای برقی را در محدوده طرح ترافیک گسترش خواهیم داد.
صاحبخبر -
∎