شناسهٔ خبر: 64416839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مطالبه اصلی بازنشستگان تامین مسکن است

مدیر عمرانی صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی گفت: تامین مسکن اصلی‌ترین مطالبه بازنشستگان این صندوق محسوب‌ می‌شود.

صاحب‌خبر -
مطالبه اصلی بازنشستگان تامین مسکن است
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، کمیل ضرابی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: موضوع مسکن در کشور ما مسئله مهمی است و اهمیت آن زمانی جدی می‌شود که نوسانات بازار و اثرات گران شدن آن مشهود می‌گردد.
وی ادامه داد: موضوع ساخت یک میلیون مسکن در سال و تحقق آن باید مدنظر فعالان حوزه صنعت ساختمان قرار گیرد.
مدیر عمرانی صندوق بازنشستگی در خراسان رضوی موضوع تامین مسکن را یک مسئله چند وجهی دانست که نیازمند راه‌حل‌های خاص توسط متخصصان است گفت: در کشور ما همیشه مشتری برای مسکن وجود دارد، بحث دیگر مواد اولیه بوده که مالکیت و سیاست‌گذاری این مواد اولیه دست دولت است و دولت باید بر کنترل بازار ساختمان از طریق مواد اولیه نظارت کافی و بیشتری داشته باشد.
ضرابی عرضه مواد ساختمانی در بورس را منجر به عدم کنترل بازار مسکن دانست و افزود: شرکت های شبه دولتی هزینه های بالاتری دارند که شرکت‌های خصوصی با آن مواجه نیستند.
وی گفت: موضوع مسکن بازنشستگان نیز از دغدغه‌های این افراد است و باید دید که چرا این مسکن تاکنون محقق نشده است، سود دولت نیز رفع دغدغه از افراد مختلف و به خصوص بازنشستگان است.
مدیر عمرانی صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مسئله دهکهای میانی جامعه هیچگاه حل نشده است افزود: باید در حوزه مسکن جهاد اتفاق بیافتد و شرکت‌های مختلف ساختمان که وابسته به دولت هستند به قیمت پایین تری کار را انجام دهند؛ همچنین مجوزهای مربوط به این حوزه نیز بازنگری شود.
ضرابی گفت: نهادهای مختلف مانند بنیاد مسکن قرار بود مشکلات مسکن را حل کنند، اما امروزه در حال برج سازی در سطح شهرها هستند و این یک آسیب بزرگ است.
او افزود: از سوی صندوق به جای ساخت مسکن، زمین به متقاضیان واگذار کردیم اما افرادی که زمین را تحویل گرفته‌اند متعهد به ساخت نشده بودند.
مدیر عمرانی صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی با اشاره به جلسه مشترک با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته گفت: مقرر شد تفاهم نامه‌ای میان صندوق بازنشستگی، اداره کل تعاون استان و اداره کل راه و شهرسازی منعقد شود تا ساخت مسکن برای متقاضیان آغاز شود اما این امر محقق نشد.
ضرابی افزود: در این زمینه پیگیری های زیادی از سوی صندوق بازنشستگی صورت گرفت اما متاسفانه ادارات کل در سطح استان همکاری لازم را ندارند.

نظر شما