شناسهٔ خبر: 64432862 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

«تامین مسکن مطالبه اصلی بازنشستگان خراسان رضوی است»

صاحب‌خبر -

«مدیر عمرانی صندوق بازنشستگی در خراسان رضوی، تامین مسکن را اصلی‌ترین مطالبه بازنشستگان بیان کرد.»

روزنامه خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی نوشت: «مدیر عمرانی صندوق بازنشستگی در نشستی خبری اظهار کرد: موضوع مسکن در کشور ما مسئله مهمی است و اهمیت آن زمانی جدی می شود که نوسانات بازار و اثرات گران شدن آن مشهود می ‌شود.

کمیل ضرابی گفت: اگر تولید مسکن را به عنوان محصول ببینیم فرایندی دارد که دارای اهمیت است. یکی از این فرایندها، بحث مشتری است و در کشور ما همیشه مشتری برای مسکن وجود دارد. بحث دیگر، مواد اولیه است که مالکیت و سیاست‌گذاری این مواد اولیه دست دولت است و دولت باید بر کنترل بازار ساختمان از طریق مواد اولیه نظارت کافی و بیشتری داشته باشد. وی اظهارکرد: باید در حوزه مسکن جهاد اتفاق بیفتد و شرکت‌های مختلف ساختمان که وابسته به دولت هستند به قیمت پایین تری کار را انجام دهند.

همچنین مجوزهای مربوط به این حوزه نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد. او افزود: ما به جای ساخت مسکن، زمین واگذار کردیم اما افرادی را که زمین را تحویل گرفته‌اند، متعهد به ساخت نکرده ایم. سال گذشته طی جلسه‌ای که با وزیر کار داشتیم، مقرر شد تفاهم نامه ای بین صندوق بازنشستگی، اداره کل کار استان و اداره کل راه و شهرسازی منعقد شود و ما شروع به ساخت مسکن در سطح استان کنیم؛ اما این امر محقق نشد. مدیر عمرانی صندوق بازنشستگی در خراسان رضوی اظهار کرد: پیگیری های زیادی نیز از سوی صندوق بازنشستگی صورت گرفت اما متاسفانه ادارات کل در سطح استان همکاری لازم را ندارند.

ضرابی افزود: بسیاری از شرکت های تامین کننده مواد اولیه در اختیار دولت است اما متاسفانه قیمت تمام شده این شرکت ها برای اقدام ملی مسکن، با قیمت بخش خصوصی برابری می‌کند؛ در حالی که باید این هزینه بسیار پایین تر از شرکت های خصوصی باشد. او خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان زیادی در حوزه مسکن هستند که متاسفانه آن چنان که باید، نتوانسته ایم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم، در صورتی که در بسیاری از کشورهای دنیا تمام ساخت مسکن بر عهده این شرکت های دانش بنیان است؛ ما سیستمی طراحی کرده ایم که هزینه ساخت را به نصف رسانده است اما عزمی برای استفاده از آن وجود ندارد.»

انتهای پیام

نظر شما