شناسهٔ خبر: 64388622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در آستانه سفر رییس جمهور به زنجان، میزبان مهربان

جا به جایی ساکنان کوی فلسطین زنجان وعده‌ دولت که عملیاتی شد + فیلم

زنجان - ایرنا - جا به جایی ساکنان سکونتگاه غیر رسمی کوی فلسطین شهر زنجان در دور اول سفر رییس جمهور به استان مورد تاکید آیت الله رییسی قرار گرفت که با پیگیری صورت گرفته این دستور پس از ۲ سال و پیش از آغاز سفر دوم اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رئیسی ۲۷ آبان ماه سال ۱۴۰۰ در دور اول سفر استانی خود به زنجان به کوی فلسطین این شهر که جزو مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه های غیر رسمی است سر زد و از نزدیک با وضعیت زندگی ساکنان این منطقه آشنا شد.

رییس جمهور در این بازدید با توجه به وضعیت نامناسب ساکنان کوی فلسطین به مسوولان استان دستور داد اهالی این منطقه هرچه زودتر جابه‌جا شوند.

کوی فلسطین زنجان در منطقه ای بسیار محروم و کم برخوردار واقع شده است و ساکنان آن با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

این محله در بخش پایین دست کمربندی جنوبی شهر زنجان در امتداد خط ریل راه آهن قرار دارد و با چند ردیف خانه کوچک و فرسوده بیش از ۳۵۰ نفر را در خود جای داده است.

کوی فلسطین زنجان با ۱۳۰ خانوار یکی از هشت سکونتگاه غیررسمی این شهر به شمار می رود و قدمت حضور ساکنان محله فلسطین در این منطقه به بیش از چهار دهه می رسد.

خوشبختانه با دستور آیت الله رییسی در دور اول سفر به استان زنجان پیگیری های مستمر مسوولان استانی نتیجه داد و حال که در آستانه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان قرار داریم، بارقه های امید در بین ساکنان این منطقه محروم شهر روشن شده است چون عملیات جا به جایی تعدادی از خانوارهای این منطقه در فاز اول اجرا شد.

جا به جایی ساکنان کوی فلسطین زنجان وعده‌ دولت که عملیاتی شد + فیلم

اهتمام جدی دولت برای جا به جایی ساکنان کوی فلسطین زنجان

استاندار زنجان با بیان اینکه کوی فلسطین زنجان یکی از هشت سکونتگاه غیررسمی شهر زنجان است، گفت: جابه‌جایی ساکنان این سکونتگاه در قالب واحدهای مسکن ملی از دی امسال در حال انجام است و روند آن تسریع می شود.

محسن افشارچی افزود: کوی فلسطین شهر زنجان مشکلات عدیده ای داشت که خوشبختانه با دستور رییس جمهور برای جابه جایی ساکنان آنها اقدام شد.

افشارچی افزود: طبق برنامه اعلام شده مقرر شد جا به جایی ساکنان این سکونتگاه غیر رسمی با همکاری دستگاه های متولی امر تسریع شود که برنامه ریزی لازم در خصوص آن انجام گرفت.

افشارچی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر اولویت جا به جایی سکونتگاه‌های غیر رسمی به کوی فلسطین اختصاص دارد و سپس این مهم برای مابقی سکونتگاه‌های غیر رسمی استان انجام خواهد شد.

جا به جایی ساکنان کوی فلسطین زنجان وعده‌ دولت که عملیاتی شد + فیلم

ساکنان کوی فلسطین در واحدهای نهضت ملی مسکن زنجان مستقر می شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز با بیان اینکه حاشیه نشینی یکی از معضلات کنونی جامعه ایرانی است، گفت: دولتمردان می کوشند با ارائه راهکارهایی، مشکلات این حوزه را به حداقل کاهش دهند.

اصغر اسماعیلی افزود: حاشیه نشینی ۱۲ درصد از مجموع وسعت شهرهای استان زنجان را به خود اختصاص داده است و مساحتی در حدود یک هزار و ۱۰۰ هکتار را شامل می شود.

این مسوول با اشاره به دستور آیت الله رییسی در دور اول سفر به استان زنجان برای تسریع در رفع مشکلات ساکنان این منطقه و جابه جایی آنها، ادامه داد: در این راستا با پیگیری استاندار و هماهنگی صورت گرفته، تعدادی از ساکنان واحدهای مسکونی در اولویت جا به جایی قرار گرفتند.

وی اظهار داشت:واحدهای نهضت ملی مسکن برای جابه‌جایی اهالی کوی فلسطین به صورت پراکنده برای همه پروژه ها پیش بینی شد و ساکنان تعدادی از واحدهای مسکونی کوی فلسطین که در محدوده راه‌آهن بودند در فاز اول جابه جا شدند.

جا به جایی ساکنان کوی فلسطین زنجان وعده‌ دولت که عملیاتی شد + فیلم

انتقال همه ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان تا خرداد سال آینده

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان یادآور شد:ساکنان کوی فلسطین زنجان از دی ماه امسال تا خرداد سال آینده به پروژه های نهضت ملی مسکن انتقال داده می شوند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ۱۳۰ خانوار در کوی فلسطین زنجان ساکن هستند که کار انتقال آنها به تدریج انجام می شود.

به گفته این مسوول، طرحی در راه و شهرسازی با عنوان " کلید به کلید" اجرا می شود و ساکنان واحدهای مسکونی که در بخش‌های ناکارآمد شهری هستند با شرایطی جابه جا می‌شوند.

لبخند رضایت بر لبان ساکنان کوی فلسطین

یکی از ساکنان این منطقه که در طرح کلید به کلید جابه جا شده است به خبرنگار ایرنا گفت: سالها بود که از مشکلات متعدد این محله به مسوولان مختلف گزارش می دادیم ولی متاسفانه هیچ گوش شنوایی برای مشکلات ما نبود.

این شهروند زنجانی اضافه کرد: خوشبختانه با بازدید سرزده آیت الله رییسی از این محله در دور اول سفر و با پیگیری مسوولان استان امروز بعد از ۲ سال شاهد اجرایی شدن عملیات جابه جایی ساکنان این محله هستیم.

وی گفت: تحقق این وعده موجب خوشحالی و مسرت ساکنان این محله شده و لبخند رضایت و خوشحالی را بر لبان آنها نشانده است.

به گزارش ایرنا، دور اول سفر رئیس جمهور به استان زنجان در آبانماه ۱۴۰۰ حدود ۹۰ توافق و مصوبه به دنبال داشت که ماهیت آنها عمدتا عمرانی، سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات بود.

در این سفر رئیس جمهور به استان ۴۰ هزار میلیارد ریال با اعتبارات متمم در مجموع ۷۰ هزار میلیارد ریال برای استان مصوب شد که ۹۰ درصد تعهدات دولت در استان محقق شد.

به گفته محسن افشارچی استاندار زنجان دور اول سفرهای استانی بر مبنای پروژه محوری بود و دور دوم سفر رییس جمهور به استان ها برنامه محور است و در این خصوص برنامه های مختلفی برای افتتاح پروژه ها در نظر گرفته شده و تا کنون میزان اعتبارات برای دور دوم سفر ۹۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در دور دوم سفر رییس جمهور به استان زنجان یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی(نهضت ملی، ‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح می شود.

مهمترین این پروژه ها احیا و افتتاح هشت واحد صنعتی وتولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد، ‌فولاد آسین ابهر، ‌شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال، ‌افتتاح پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

نظر شما