شناسهٔ خبر: 64331228 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

بازی Insomnia: Theater in the Head یادآور شب‌های بی‌خوابی‌تان است

«زان شب دگر به چشم ندیدیم خواب را»

صاحب‌خبر -

شب‌های بی‌خوابی‌تان را به یاد می‌آورید؟ آن شب‌هایی که به درون تخت می‌روید ولی هر چه زمان می‌گذرد خبری از خواب نمی‌شود. از سمتی به سمت دیگر جا به جا می‌شوید. کمی با موبایل خود ور می‌روید. گوش‌های به طرز شگفتی تیزشده‌ی خود را می‌پوشانید تا بیخیال شنیدن کوچک‌ترین آواها شوند. شاید به شمارش گوسفندهای خیالی روی آورید. یا حتی از داروهای خواب‌آور استفاده کنید. در پایان نیز چشم باز می‌کنید و می‌بینید تنها چند ساعت از زندگی‌تان در تخت بدون هیچ نتیجه‌ای به هدر رفته است. اگر این موارد برایتان آشنا هستند، بازی Insomnia: Theater in the Head برای شماست.

در بازی Insomnia: Theater in the Head، پلیرها با شخصیتی آشنا می‌شوند که پس از زندگی روزمره‌ی خود به درون تختش می‌رود ولی انگار قرار نیست خواب به سراغش آید. در این جاست که صحنه‌ی نمایشی در ذهنش نقش می‌بندد تا همراه این شب بی‌خوابی او باشد.

اساس این بازی پوینت اند کلیکِ ساخته‌ی استودیوی چینی Perfect Day Studio ساده است. صفحه نمایش به دو بخش تقسیم می‌شود: در بخش سمت چپ دختری را داریم که دچار بی‌خوابی شده است. در بخش راست نیز صحنه‌ی نمایشی که در ذهن او جریان دارد برای پلیرها نمایش داده می‌شود. اکنون نوبت به بازیکن‌ها می‌رسد تا پازل‌هایی که در صحنه‌ی نمایش نقش می‌بندند را یکی یکی حل کنند و یک کند و کاوی کوچک درباره‌ی بی‌خوابی‌های شبانه‌ی انسان‌ها داشته باشند.

به طور کلی پازل‌های این اثر آسان و ساده هستند و احتمالاً برای حل کردن آن‌ها به چالشی برنخورید. شاید برخی این را یک نکته منفی بدانند ولی باید گفت که Insomnia: Theater in the Head تلاشی ندارد که یک بازی سخت و زمان‌گیر از آب درآید. حتی اگر در حل کردن این پازل‌های پیش‌پاافتاده هم به دردسر بخورید، سیستم راهنمای بازی به شما کمک خواهد کرد.

بازی Insomnia: Theater in the Head یادآور شب‌های بی‌خوابی‌تان است - ویجیاتو بازی Insomnia: Theater in the Head یادآور شب‌های بی‌خوابی‌تان است - ویجیاتو بازی Insomnia: Theater in the Head یادآور شب‌های بی‌خوابی‌تان است - ویجیاتو بازی Insomnia: Theater in the Head یادآور شب‌های بی‌خوابی‌تان است - ویجیاتو بازی Insomnia: Theater in the Head یادآور شب‌های بی‌خوابی‌تان است - ویجیاتو بازی Insomnia: Theater in the Head یادآور شب‌های بی‌خوابی‌تان است - ویجیاتو

به جایش، Insomnia: Theater in the Head تلاش دارد تا با نگاهی احساسی و کمی روان‌شناسانه به بی‌خوابی‌های شبانه بپردازد. این بازی در ۸ فصل یا اکت در کنار یک پرولوگ در جریان است و هر کدام از این اکت‌ها با پازل ویژه‌ی خود به سویه‌ای از دلایل بی‌خوابی می‌پردازند؛ از سر و صداهای پیرامون گرفته تا زندگی مدرن دیجیتالی و حتی خاطرات گذشته و نگرانی‌های آینده.

اگر جنبه‌ی روایی را کنار بگذاریم، سویه‌های آوایی و دیداری Insomnia: Theater in the Head هم به خوبی از عهده‌ی وظایف خود برمی‌آیند. تصویرسازی دو بعدی و کارتونی این اثر در کنار موسیقی‌های پس‌زمینه‌ی گوش‌نواز و افکت‌های آواییِ مناسب، به ویژه در رویدادهایی که در بخش صحنه‌ی نمایش رخ می‌دهند، به شکل جذابی با هم ترکیب می‌شوند تا با یک تئاتر خیالی ولی اندیشمندانه پدید آید.

با این وجود باید اشاره کرد که Insomnia: Theater in the Head یک بازی کوتاه به شمار می‌آید؛ به گونه‌ای که برای تجربه‌ی کامل آن به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارید. این که آیا این اثر جای این را داشت که بلندتر باشد یا نه جای بحث دارد ولی شاید بزرگ‌ترین ایراد آن نه زمانش، بلکه پلتفرمش باشد.

می‌توان گفت که Insomnia: Theater in the Head پتانسیل تبدیل شدن به یک بازی موبایلی خیلی خوب را دارد تا در شب‌های بی‌خوابی و درون تخت، چند دقیقه سرگرم و شاید آرامتان کند. اما در حال حاضر این اثر تنها برای پلتفرم پی‌سی در دسترس است و خبری از نسخه‌ی موبایلی نیست تا برای تجربه‌ی آن مجبور باشید که سیستم خود را روشن کنید. یا در بهترین حالت نیاز به یک استیم دک دارید تا تجربه‌ای نزدیک به یک بازی موبایلی را با Insomnia: Theater in the Head داشته باشید.

برچسب‌ها:

نظر شما