شناسهٔ خبر: 64289275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان :

تدبیر برای حل موانع احیای موقوفات در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برای اجرای برخی طرح‌های تولیدی و کشاورزی به مشکل برخورده‌ایم و مدیران و متولیان تولید و سرمایه گذاری باید موانع را از سر احیای موقوفات و اجرای نیات واقفان بردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛حجت‌الاسلام کرمی  افزود: در پنج سال گذشته با تلاش و برنامه ریزی مستمر و ارتقای بهره وری موقوفات، درآمد اوقاف از ۷۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ به بیش از یک هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ رسیده است و از رتبه آخرین استان به لحاظ درآمدی به اولین استان کشور ارتقا پیدا کرده ایم.

وی گفت: اکنون توان سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در استان داریم که ظرفیت بسیار خوبی است و انتظار داریم مدیران و دستگاه‌های متولی استان از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند و یار و مددکار اوقاف در اجرای طرح‌های تولیدی مختلف باشند.

به گفته حجت‌الاسلام کرمی امسال در راستای تحول احیای موقوفات و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری و تولیدی هشت طرح توجیهی به ارزش هشت هزار میلیارد ریال تهیه و به سازمان اوقاف ارسال کردیم تا پس از کارشناسی و تایید نهایی در سطح استان به اجرا گذاشته شود که در طول تاریخ اوقاف استان بی نظیر بوده است.

وی افزود: برای اجرای برخی از این طرح‌ها با متصرفین اراضی وقفی به مشکل برخورد کرده ایم که با روش‌های مختلف مزاحمت‌های غیرقانونی برای اوقاف ایجاد می‌کنند و اجرای طرح‌ها را کند یا متوقف می‌کنند به همین دلیل خواستار مساعدت دادگستری برای رفع موانع اجرای طرح‌های اوقاف هستیم و چیزی فراتر از اجرای قانون نیز نمی‌خواهیم تا طرح‌های کند شده یا متوقف مانده احیا شود و به چرخه اجرا برگردد.

حجت‌الاسلام فرجی برحق رئیس کل دادگستری استان نیز امامزادگان را منبع خیر و برکت در هر محلی دانست و گفت: این امامزادگان به قدری عظیم الشأن هستند که برخی بزرگان برای ادای کلیه حاجات خود فقط به امامزادگان متوسل می‌شدند و احتیاج به توسل به معصومین پیدا نمی‌کردند.

وی در ادامه گفت: امیدواریم با بررسی دقیقتر طرح‌های سرمایه گذاری اوقاف و جلسه با متولیان امر به نتایج خوبی در راستای اجرای این طرح‌ها برسیم تا هم شان و شخصیت مردم حفظ شود و هم طرح‌های تولیدی متوقف نماند.

نظر شما