شناسهٔ خبر: 64285770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف استان زنجان مطرح کرد؛

وجود مشکلات برای اجرای برخی طرح های تولیدی و کشاورزی در استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با بیان اینکه برای اجرای برخی طرح های تولیدی و کشاورزی با مشکل مواجه هستیم، گفت: مدیران و متولیان تولید و سرمایه گذاری باید موانع را از سر احیای موقوفات و اجرای نیات واقفان بردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، در حاشیه دیدار و جلسه خود با رئیس کل دادگستری استان، گفت: طی ۵ سال گذشته با تلاش و برنامه ریزی مستمر و ارتقای بهره وری موقوفات، درآمد اوقاف از ۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است و از رتبه آخرین استان به لحاظ درآمدی به اولین استان کشور ارتقا پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، با بیان اینکه اکنون توان سرمایه گذاری ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی در استان داریم، ادامه داد: این ظرفیت بسیار مطلوبی است و انتظار داریم مدیران و دستگاههای متولی استان از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند و یار و مددکار اوقاف در اجرای طرح های تولیدی مختلف باشند.

وی، افزود: با اشاره به اینکه امسال در راستای تحول احیای موقوفات و اجرای طرحهای سرمایه گذاری و تولیدی هشت طرح توجیهی به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان تهیه و تدوین به سازمان اوقاف فرستادیم، افزود: این طرحها پس از کارشناسی و تایید نهایی در سطح استان  اجرا می شود که در طول تاریخ اوقاف استان بی نظیر بوده است.

این مسئول در استان، با اشاره به مشکلاتی در اجرای برخی از این طرح ها با متصرفین اراضی وقفی ، تصریح کرد: با روش های مختلف مزاحمت های غیرقانونی برای اوقاف ایجاد می کنند و اجرای طرح ها را کند یا متوقف می کنند به همین دلیل خواستار مساعدت دادگستری برای رفع موانع اجرای طرح های اوقاف هستیم و چیزی فراتر از اجرای قانون نیز نمی خواهیم تا طرح های کند شده یا متوقف مانده احیا شده و به چرخه اجرا وارد شود.

حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، رئیس کل دادگستری استان نیز، امامزادگان را منبع خیر و برکت در هر محلی دانست و گفت: این امامزادگان به قدری عظیم الشأن هستند که برخی بزرگان برای ادای همه حاجات خود فقط به امامزادگان متوسل می شدند و احتیاج به توسل به معصومین پیدا نمی‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان، ابراز امیدواری کرد: با بررسی دقیق تر طرح های سرمایه گذاری اوقاف و جلسه با متولیان امر به نتایج خوبی در راستای اجرای این طرح ها برسیم تا هم شان و شخصیت مردم حفظ شود و هم طرح های تولیدی متوقف کنند.

انتهای پیام/

نظر شما