شناسهٔ خبر: 64283801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

برای اجرای برخی طرح‌های تولیدی و کشاورزی مشکل داریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برای اجرای برخی طرح‌های تولیدی و کشاورزی مشکل داریم و به رفع موانع اجرای طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری نیاز است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز (چهارشنبه، ششم دی‌ ماه) در حاشیه دیدار با رئیس‌ کل دادگستری استان زنجان، اظهار کرد: در پنج سال گذشته با تلاش و برنامه‌ریزی مستمر و ارتقای بهره‌وری موقوفات، درآمد اوقاف از هفت میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسید و از رتبه آخرین استان به‌لحاظ درآمدی به اولین استان کشور ارتقا پیدا کردیم.

وی بیان کرد: اکنون توان سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی در استان داریم که ظرفیت بسیار خوبی است. انتظار داریم مدیران و دستگاه‌های متولی استان از این ظرفیت ایجادشده استفاده کنند و یار و مددکار اوقاف در اجرای طرح‌های تولیدی مختلف باشند.

او ادامه داد: امسال در راستای تحول احیای موقوفات و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و تولیدی هشت طرح توجیهی به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان تهیه و تدوین شدند و به سازمان اوقاف فرستادیم تا پس از کارشناسی و تایید نهایی، در استان اجرا شوند که در طول تاریخ اوقاف استان بی‌نظیر بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه زنجان، کرمی افزود: برای اجرای برخی از این طرح‌ها با متصرفان اراضی وقفی به مشکل برخورد کرده‌ایم که با روش‎‌های مختلف مزاحمت‌های غیرقانونی برای اوقاف ایجاد می‌کنند و اجرای طرح‌ها را کند یا متوقف می‌کنند. به همین دلیل، خواستار مساعدت دادگستری برای رفع موانع اجرای طرح‌های اوقاف هستیم و چیزی فراتر از اجرای قانون نمی‌خواهیم تا طرح‌های کند یا متوقف مانده احیا شوند و به چرخه اجرا برگردند.

انتهای پیام

نظر شما