شناسهٔ خبر: 63976882 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حملات پیاپی حزب الله به مقر‌های نظامیان صهیونیست

حزب الله لبنان در جدید‌ترین عملیات خود، چهار پایگاه نظامیان صهیونیست، سه محل تجمع و یک مقرّ جدید فرماندهی نظامیان صهیونیست را هدف قرار داده است.

صاحب‌خبر -

حملات پیاپی حزب الله به مقر‌های نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آقای حسن عظیم زاده، خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مستقر در مرز لبنان با فلسطین اشغالی در گفت و گو با بخش خبری ۲۱ شبکه خبر عملیات حزب الله را تشریح کرد.
سؤال: از جزئیات عملیات امروز حزب الله بفرمایید.
عظیم زاده: حزب الله لبنان از صبح امروز تا این ساعت، ۷ بیانیه صادر کرده است و اعلام کرده است که ۸ عملیات انجام داده است. چهار پایگاه نظامیان صهیونیست، سه محل تجمع و یک مقرّ جدید فرماندهی نظامیان صهیونیست را هدف قرار داده است. چهار پایگاه نظامیان صهیونیست یعنی پایگاه‌های جلل العلام، زبدین، رویسات علم را با موشک‌های هدایت شونده و سایر سلاح‌های سنگین هدف قرار داده است. پایگاه نظامی برکت ریشای صهیونیست‌ها را این بار با موشک‌های سر جنگی سنگین برکان خودش که سر جنگی آن‌ها بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم است، هدف قرار داده است.

سه محل تجمع نظامیان صهیونیست را هم هدف قرار داده است. یکی در بین پایگاه‌های زبدین و رمسا در بلندی‌های مزارع اشغالی شبعا و تپه‌های اشغالی کفرشوبا، یعنی در پشت سر بنده جایی که بنده مستقر شده ام، در خیام بوده است، آنجا را هدف قرار داده است. یک تجمع دیگر در پایگاه نظامی الابعاد بوده است که امروز حزب الله هدف قرار داده است. یک تجمع دیگر نظامیان صهیونیست را هم در منطقه هونین اشغالی لبنان حزب الله لبنان امروز هدف قرار داده است و اعلام کرده است که عده ای از نظامیان صهیونیست در جریان این عملیات‌ کشته و زخمی شده اند.

مقر جدید فرماندهی نظامیان صهیونیست را در جنوب پادگان نظامی یرعا را با پهپاد‌های انتحاری حزب الله هدف قرار داد، در بیانیه خودش هم تأکید کرد که  عده‌ای از نظامیان صهیونیست کشته و زخمی شده اند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم اعتراف کردند که دستکم دو نظامی شان در جریان این عملیات به شدت مجروح شدند. مجروحان این عملیات حزب الله توسط بالگرد‌های نظامیان صهیونیست از پادگان یرعا به بیمارستان رمبام در ۴۵ کیلومتری مرز لبنان با فلسطین اشغالی در شهر حیفا منتقل شدند.

امروز شاهد بودیم که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از بمب‌های بسیار سنگین و سنگرشکن در هدف قرار دادن اطراف یارون استفاده کردند، تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شد، به شدت اطراف یارون انفجار‌های خیلی قوی آنجا مشاهده شد. هشت موشک توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به آنجا اصابت کرد. یک جنگنده رژیم صهیونیستی هم موشکی را به داخل عیترون لبنان شلیک کرد. خوشبختانه آنجا کسی به شهادت نرسید و مجروح نشد. علت اینکه نظامیان صهیونیست دارند از این بمب‌های سنگین و سنگرشکن اهدایی امریکا در حمله به جنوب لبنان استفاده می‌کنند این است که شهرک‌های صهیونیست نشین به گفته خود شهرداران شهرک‌های صهیونیست نشین، شهرک بزرگ مارگالیوت و همچنین کریات شمونه که در روز‌های قبل مصاحبه کردند با شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی، اذعان کردند به اینکه این شهرک‌ها خالی شده است، شهرک‌های دیگری هم که در محدوده مرز که در فاصله ۵ تا ۱۰ کیلومتری است تقریباً می‌شود گفت از شهرک نشینان صهیونیست خالی شده است. بخاطر اینکه مردم لبنان در شهر‌های جنوبی هنوز هستند و کنایه‌های مختلفی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی به آن‌ها می‌زنند و همچنین تظاهراتی که شهرک نشینان شمال اراضی اشغالی طی روز‌های گذشته در تل آویو انجام داده اند و فشار‌هایی که به نظامیان و همچنین کابینه این رژیم آورده اند، باعث شده است که نظامیان صهیونیست در حمله به مناطق جنوبی لبنان از بمب‌های سنگین و سنگرشکن استفاده کنند تا مردم را بترسانند و تلاش کنند که اهالی جنوب را وادار به فرار از این مناطق کنند. اما چیزی که مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد شاید می‌شود گفت در برخی از شهرک‌هایی که خیلی نزدیک به مرز هستند ۳۰، ۴۰ درصد از مردم رفته باشند، اما چیزی که کاملاً محسوس در جنوب لبنان است حضور مردم مقاوم است. این را هم بنده در گزارش هایم و هم شبکه‌های تلویزیونی مختلف که اینجا حضور دارند، در مصاحبه‌هایی که با مردم انجام می‌دهند و متعدد از رسانه‌ها پخش می‌شود همین باعث شده است که شهرک نشینان صهیونیست بار‌ها و بار‌ها به مقامات این رژیم فشار بیاورند که چگونه حزب الله می‌تواند امنیت را جوری تأمین کند و مردم جنوب چه روحیه‌ای دارند که باقی می‌مانند در جنوب لبنان. اما در شمال اراضی اشغالی می‌بینیم که موشک‌های حزب الله به راحتی به اهداف اصابت می‌کند و سامانه پدافند موشکی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان شاید درصد کمی از این موشک‌ها را می‌تواند رهگیری کند که حزب الله ویدئو‌های مختلفی را منتشر کرده است و نشان داده است که موشک‌ها دقیقاً به اهداف اصابت کرده اند.

نظر شما