شناسهٔ خبر: 63861800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی در لرستان

نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری لرستان با رونمایی ۲ محصول فناورانه گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون پارک علم و فناوری لرستان در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری استان که امروز در خرم آباد گشایش یافت، گفت: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ شرکت فناور و دانش بنیان استان محصولات و دستاورد‌های خود را در حوزه‌های مختلف به نمایش گذاشتند.

امین حسنوند تصریح کرد: علاوه بر واحد‌های فناور و دانش بنیان در مجموع ۲۴ سازمان، ارگان و دانشگاه استان نیز حضور فعالی در این رویداد دارند.

رونمایی از ۲ محصول فناورانه

رئیس پارک علم و فناوری لرستان نیز با اشاره به رونمایی از دو محصول فناورانه در این نمایشگاه گفت: یکی از این محصولات دستگاه تراش CNC فرز سه محوری با قابلیت برش و ساخت قطعات فلزی ساخت شرکت علم گستر افلاک است که قابلیت ساخت در اندازه‌های مختلف کوچک تا بزرگ را دارد.

فرهاد نامداری افزود: همچنین سامانه هوشمند سلدا یک سامانه آموزشی اینترنتی کودک و نوجوان است که آموزش و مشاوره‌های لازم را در زمینه مهارت‌های کسب و کار ارائه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت علم گستر افلاک نیز در خصوص دستگاه CNC فرز سه محوری گفت: با توجه به نبود دستگاه CNC در لرستان و نیاز مبرم صنایع مادر و تولیدی در استان به این دستگاه، شرکت علم افلاک اقدام به طراحی و ساخت آن با قابلیت برش فلز کرد که قابلیت تغییر کاربری برای ساخت قطعات سنگی، چوبی و شیشه‌ای را نیز دارد.

رضا طالب زاده افزود: هزینه ساخت این دستگاه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با دیگر محصولات تولیدی این شرکت امکان ایجاد اشتغال تمام وقت ۱۲ نفر را فراهم کرده است.

نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری لرستان امسال با شعار پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم تا ۱۵ آذرماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

<div id="video-display-embed-code_10515367"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4078962/10515367?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما