شناسهٔ خبر: 63833121 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش خاک شناسی در دانشگاه کردستان

فرسایش خاک در کردستان ۴ برابر میانگین کشوری

پنجمین همایش خاک شناسی امروز در دانشگاه کردستان برگزار شد ۱۴ آذر روز جهانی خاک نامگذاری شده است؛ آب، خاک، منشاء زندگی شعار امسال این روز جهانی است. ۱۰ هزار سال طول می‌کشد تا یک سانتی متر خاک ایجاد شود.دراین همایش کارشناسان بر حفظ و حراست از این منبع خدادادی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کردستان، حمیدی مدیر کل محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه فرسایش خاک در کردستان ۴ برابر میانگین کشوری است برحفظ پوشش گیاهی در جنگل‌ها و مراتع استان تاکید کرد.
بستر ۹۵ درصد از مواد غذایی از خاک تامین می‌شود و مقوله آبخیزداری برای نگه داری از خاک موضوعی است که توسط آبخیزداران کردستانی مورد توجه قرار گرفته است
اسکندری رئیس جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اهمیت خاک در تامین و امنیت غذایی جامعه گفت: تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و استفاده از آن به عنوان کالای سرمایه‌ای به عنوان یک آسیب و تهدید باید جدی گرفته شود.
قادر زاده رئیس دانشگاه کردستان هم با تاکید بر هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای نگه داری از منابع و نهادینه کردن این دانش در جامعه گفت: توسعه پایدار در گرو توزیع عادلانه منابع بین نسل‌ها و اجرای راهبرد‌های بلند مدت است.

 

<div id="video-display-embed-code_10508746"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4077134/10508746?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما