شناسهٔ خبر: 66423699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش سراسری مدیران سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور در سنندج

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در راستای تحقق شعار سال با وزارت آموزش و پرورش در قالب تفاهم نامه‌ای بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر را زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

همایش سراسری مدیران سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، هشتمین همایش سراسری مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و اولین نشست مشترک کارگروه مهارتی استان در سنندج برگزار شد.

در حاشیه این همایش نخستین خانه خلاق و نوآور استان افتتاح و اولین سند پیوست مهارتی در استان نیز با حضور استاندار امضاء شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشوردر این همایش با اشاره به اینکه ۶۵۷ هزار مرکز آموزشی با بیش از چهار هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی در کشور وجود دارد گفت: ۶۰ درصد از ماموریت‌های سازمان در قالب ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد به بخش خصوصی واگذار شده است.

عظیمی توسعه آموزش، سنجش صلاحیت و دیپلماسی مهارت را از جمله رویکرد‌های این سازمان در سال جاری اعلام کرد و گفت: فعالیت بیش از ۴۰ هزار مربی در بخش دولتی و خصوصی و هشت هزار کارگاه آموزشی در بخش دولتی امکان عرضه این توانمندی را به دیگر کشور‌های همسایه فراهم کرده است.

وی عملکرد صدا و سیمای مرکز کردستان را هم در انعکاس ظرفیت‌های استان از طریق رسانه ملی و فضای مجازی خوب ارزیابی کرد و بر تداوم این رویکرد تاکید کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: چهار هزار و ۱۶۲ مرکز آموزشی جوارکارگاهی یعنی حدود ۵۰ درصد از ظرفیت سازمان، به منظور تربیت نیروی متخصص در کشور ایجاد شده است.

در راستای تحقق شعار سال با وزارت آموزش و پرورش در قالب تفاهم نامه‌ای بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر را زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار خواهیم داد.

استاندار کردستان در این همایش نسخه خروج از بیکاری را توسعه آموزش‌های مهارتی عنوان کرد.

زارعی کوشا افزود: رویکرد دولت سیزدهم استفاده از نیرو‌های متخصص و جوان است و همین باعث پیشرفت در شاخص‌های توسعه‌ای استان و کاهش بیکاری شده است.

در ادامه این جلسه اولین سند پیوست مهارتی در استان امضا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان هم با اشاره به آماده و تدوین پیش نویس تفاهم نامه آموزش مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای استان کردستان با دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان عراق گفت: این مهم به منظور ایجاد همکاری‌های مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی به امضای مسئولین دو طرف می‌رسد.

علوی همچنین تصویب اساسنامه آموزش فنی و حرفه‌ای بعد از پنج دهه را مهمترین و تاثیرگذارترین اقدام در دولت سیزدهم عنوان کرد.

پس از این جلسه نخستین خانه خلاق و نوآور استان با حضور معاون وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی افتتاح شد.

بازدید از چند مرکز مهارتی و تولیدی از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سنندج است.

نظر شما