شناسهٔ خبر: 65660329 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری همایش ملی شعر

سومین همایش ملی شعر «مرد میدان» با حضور شاعران آیینی کشور در سینما آزادی بیجار برگزار شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری همایش ملی شعر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در سومین همایش ملی شعر «مرد میدان» در بیجار اظهار کرد: همایش شعر مرد میدان بهانه‌ای برای یادآوری رشادت‌ها، بی‌خوابی‌ها و جان‌فشانی‌های سردار دلاور و شهید محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی است.

دریایی، با بیان اینکه این همایش با موضوع و محوریت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت غزه برگزار شد، افزود: ۹۵ شاعر از استان‌های سراسر کشور، تعداد ۲۲۰ شعر ناب در وصف رشادت‌ها و شجاعت‌های شهید حاج قاسم و یاران با وفای ایشان و همچنین مظلومیت مردم غزه به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

وی زبان هنر را یکی از بهترین ابزار‌ها برای بیان رشادت‌ها، فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های «سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی» عنوان کرد و افزود: شعرای آیینی می‌توانند در این زمینه آثار خوبی خلق کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه همایش شعر «مرد میدان» در گذشته بصورت منطقه‌ای برگزار شده، افزود: این نخستین بار است همایش بصورت ملی برگزار می‌شود.

دریایی برگزاری این همایش را ظرفیتی برای بیان خصوصیات اخلاقی، رفتاری و تلاش‌ها رشادت‌های حاج قاسم و شهدای مقاومت دانست و یادآوری کرد: شاعران آیینی با خلق آثار خود بر هر چه پربارتر برگزار شدن این همایش بیفزایند.
در پایان از شاعران برگزیده در هر بخش و جمعی از خانواده شهدای شهرستان بیجار تجلیل بعمل امد

نظر شما