شناسهٔ خبر: 63811268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قیمت گوجه فرنگی در بازار کاهش می‌یابد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با افزایش برداشت محصول گوجه‌فرنگی از مزارع استان از اواسط آذر، قیمت آن در بازار روندکاهشی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
قیمت گوجه فرنگی در بازار کاهش می‌یابد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با بیان این‌که از آغاز برداشت محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تا کنون ۷ هزار تن محصول از مزارع استان برداشت شده است، به افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار استان و کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مأموریت‌های ستاد تنظیم بازار کنترل قیمت این محصول است.
 
وی با اشاره به این‌که امسال هزینه تولید محصول گوجه‌فرنگی در اراضی کشاورزی استان بوشهر چند برابر سال‌های قبل بوده است، گفت: قیمت گوجه‌فرنگی تا کنون نسبت‌به هزینه آن متعادل بوده و کشاورزان اقدام به صادرات محصول نکردند.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه ممنوعیت صادرات گوجه‌فرنگی با تلاش وزیر جهاد کشاورزی برداشته شده است، افزود: سال گذشته عوارض صادراتی برای کنترل بازار و صادرات محصول گوجه فرنگی اعمال شد، ولی امسال صادرات آن ممنوع نیست.
 
وی با بیان اینکه اوج کاهش تولید گوجه فرنگی به پایان رسیده است گفت: از اواسط آذر ماه میزان برداشت گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی استان بوشهر افزایش می‌یابد و تولید و عرضه محصول به بازار به اوج خود می‌رسد.
 
توکلی از پیش‌بینی برداشت و عرضه بالغ‌بر ۱۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی از اراضی کشاورزی استان در ماه‌های آذر و دی خبر داد و افزود: این میزان محصول به بازار استان‌های مختلف عرضه و ارسال می‌شود که زمینه کاهش قیمت این محصول در بازار را فراهم می‌کند.
 
وی گفت: با توجه به این‌که قیمت محصول گوجه فرنگی در بازار داخلی مناسب است، پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات آن نسبت‌به سال قبل کاهش باشد، چون تولیدکنندگان رغبتی برای صادرات ندارند.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به این‌که سال گذشته ۲۰۰ هزار تن گوجه فرنگی از استان صادر شد، یادآور شد: گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر به سختی تولید می‌شود و هزینه تولید آن بالا است به‌گونه‌ای که هزینه تولید محصول در یک هکتار اراضی گوجه‌فرنگی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است.
 
وی با بیان اینکه گوجه فرنگی در مزارع استان بوشهر از ۱۵ هزار تومان تا ۲۳ هزار تومان عرضه می‌شود که قیمت آن معقول و منطقی است، گفت: البته گوجه فرنگی گلخانه‌ای که با بسته‌بندی ویژه عرضه می‌شود قیمت آن متفاوت است.
 
توکلی گفت: از اواسط آذر با افزایش برداشت و عرضه گوجه‌فرنگی در استان بوشهر، قیمت فروش آن در مزارع نیز کاهشی و پیش‌بینی می‌شود قیمت آن به کمتر‌از ۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم برای عرضه در بازار کاهش یابد.

نظر شما