شناسهٔ خبر: 63675723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز عملیات توسعه زیرساخت فیبر نوری شهر‌های گرمه، ایور و درق

خبرگزاری صدا و سیما

آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی پایدار شهر هوشمند و فیبرنوری شهرستان گرمه و شهر‌های ایور و درق به طول ۵۰ کیلومتر، اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، مدیر عامل شرکت مخابرات استان گفت: در این طرح، بصورت همزمان علاوه بر پروژه فیبر پایش شهردلری و همچنین پیاده سازی و اجرای پروژه نجما (نهضت جهادی مخابرات ایران) برای توسعه شبکه مدیریت شهری و دسترسی شهروندان به اینترنت پرسرعت فیبر نوری (FTTH)، اتصال مدارس، بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و همچنین شعب اخذ رای به شبکه فیبر نوری در نظر گرفته شده است.
رسول علی اصغرپور افزود: اجرای این پروژه با مشارکت و همکاری مخابرات منطقه خراسان شمالی و شهرداری‌های گرمه، ایور و درق و در مجموع با حجم بیش از ۵۰ کیلومترفیبر نوری با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شد.
گفتنی است: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ و ارزشمند سال جاری مخابرات منطقه و شهرستان گرمه می‌باشد که با برنامه ریزی انجام شده تا یک ماه آینده پروژه در شهر گرمه به پایان خواهد رسید و سپس اجرای آن در شهر‌های ایور و درق ادامه می‌یابد.
قاضوی فرماندار گرمه نیز ضمن اشاره به فعالیت‌های گسترده یکسال اخیر مخابرات در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و همچنین سایر دستگاه‌های خدمات رسان در سطح این شهرستان و ضرورت بهره مندی از اینترنت در زندگی امروزی، خواستار همکاری شهرداری با مخابرات برای اجرا و پوشش حداکثری طرح توسعه فیبر نوری در این منطقه شد.

<div id="video-display-embed-code_10472094"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4067343/10472094?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما