شناسهٔ خبر: 63283480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به منظور ایجاد ارتباطات پایدار:

ایجاد مسیر‌های دوم فیبرنوری در شمال و جنوب آذربایجان غربی

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: مسیر‌های دوم ارتباطی فیبرنوری در شمال و جنوب آذربایجان غربی با هدف ایجاد ارتباطات پایدارتر و با کیفیت‌تر ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،چنگیز نوری مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی با اشاره به تمهیدات مخابرات آذربایجان غربی برای ایمنی و حفظ و نگهداری تاسیسات حیاتی اظهار کرد: برنامه‌های علمی، دقیق و حساب شده‌ای برای حفظ ونگهداری زیرساخت‌های مخابراتی در شرکت مخابرات ایران با هدف برقرار ارتباطات پایدار در زمان‌های بحران و اتفاقات امنیتی تدوین و اجرا شده است.
وی افزود: حفظ زیرساخت‌های شبکه ارتباطی استان و کاهش آسیب پذیری این تاسیسات با برنامه‌های دقیق در طول سال انجام میشود، یکی از مواردی که در محور حفظ ارتباطات مخابراتی در استان ما که از شرایط ویژه جغرافیایی بهره‌مند شده، بدون شک توسعه بستر‌ها و زیرساخت‌های امن فیبرنوری است.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی تاکیدکرد: با هدف حفاظت و ایجاد پایداری شبکه مخابراتی در آذربایجان غربی، در دو سال اخیر حدود ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری خاکی با پرهیز از توسعه هوایی اجرا و به ظرفیت فیبرنوری بین شهری استان افزوده شده است. 
نوری گفت: این میزان در محدوده داخلی شهر‌ها بیش از ۲ هزار کیلومتر برآورد شده است.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی افزود: با توجه به جغرافیای استان در دو سال اخیر، مسیر‌های دوم فیبرنوری بین شهری برای شمال و جنوب استان ایجاد شده است، به طول مثال شهرستان خوی به عنوان نقطه ثقل ارتباطات مخابراتی شمال استان در سال گذشته به مسیر دوم فیبرنوری با ظرفیت مناسب متصل شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در جنوب استان و در سال جاری مسیر دوم فیبرنوری شهرستان نقده به عنوان مرکز توزیع ترافیک جنوب استان ایجاد و بستر سازی شد.

نظر شما