شناسهٔ خبر: 67345731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرجهاد کشاورزی تویسرکان: سوزاندن بقایای گیاهی در اراضی غیرقانونی است

همدان - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان گفت: سوزاندن علف‌های هرز زمین‌های کشاورزی پس از برداشت محصول طبق قانون ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سجاد محمداصغری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر ساله کشاورزان علف‌های هرز باغ های خود را پس از برداشت محصول به آتش می‌کشند که بر اساس قانون ممنوع است اظهار کرد: با متخلفان در این حوزه به طور جدی برخورد می‌شود.

وی افزود: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، ماده ۲ و ۲۲ جلوگیری از آلودگی هوا، ماده ۴۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و ماده ۲۰ هوای پاک از مضرات سوزاندن باغ ها بعد از برداشت محصول به صراحت نام برده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه این کار علاوه بر آلودگی که در هوا ایجاد می‌کند، مضراتی هم در بر دارد ادامه داد: این اقدام می‌تواند باعث بیماری‌های تنفسی و آلودگی زیست محیطی شود همچنین سرایت آتش سوزی به مزارع برداشت نشده، جنگل‌ها، مراتع، ساختمان و تاسیسات در حاشیه مزارع از پیامدهای آن است.

محمداصغری تاکید کرد: آتش زدن باغ ها باعث کاهش حاصلخیزی خاک، کاهش و از بین رفتن جانوران مفید خاک، افزایش فرسایش آبی و بادی، کاهش آب پذیری خاک و افزایش ریز گردها خواهد شد.

استان همدان سالانه بیش از ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی را تولید می کند.

نظر شما