شناسهٔ خبر: 63621772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تامین آب آشامیدنی بیش از ۹ هزار روستای کشور تا چهار سال آینده

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در ساری: ۹ هزار و ۶۰۰ روستای کشور با تامین منابع مالی تا چهار سال آینده از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران گفت: تامین آب آشامیدنی ۹ هزار و ۶۰۰ روستای بالای بیست خانوار در دستور کار این سازمان قرار دارد و با تامین منابع مالی تا چهار سال آینده، این روستا‌ها از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.

سردار زهرایی با بیان اینکه از این چهار سال یک سال گذشته است، افزود: آب آشامیدنی بیش از ۳ هزار روستای کشور از یکسال گذشته تاکنون تامین شده است

او با بیان اینکه طرح آبخیزداری در ۹۲ میلیون هکتار انجام نگرفت، افزود: اجرای طرح آبخیزداری در دستور کار سازمان بسیج سازندگی قرار دارد.

سردار زهرایی به نهضت ساخت مسکن برای محرومان کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال گذشته برنامه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن محرومان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۲ هزار واحد ساخته و تحویل خانوار‌های کم برخوردار شد.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور همچنین به اجرای طرح دهکده‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: طرح‌های دهکده‌های اقتصادی با تکیه بر دانش شرکت‌های دانش بنیان اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه با اجرای این طرح پارسال برای ۸۰ هزار نفر شغل پایدار ایجاد شد، افزود: این موضوع با تلاش بسیج‌های سازندگی مستقر در سطح استان‌ها انجام پذیرفت

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار گروه جهادی در سطح استان فعال است، افزود: ۵۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور دارای مجوز هستند.

رئیس بسیج سازندگی مازندران نیز با اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته، هزار و ۵۰۰ طرح در استان به بهره برداری رسید، گفت: برای بهره برداری از این طرح‌ها هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

سرهنگ اقبال پور با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های بسیج سازندگی، راه اندازی مشاغل خانگی در روستاهاست، افزود: ۳۵۰ میلیارد تومان یکسال گذشته در این راستا اعتبار توزیع شد.

او ادامه داد: ۳۵۰ نو شغل خرد در بخش مشاغل خانگی روستا‌ها شناسایی شد.

سرهنگ اقبال پور افزود: ۵۰۰ طرح با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان هفته بسیج در سطح استان به بهره برداری می‌رسد که این طرح‌ها در راستای آسفالت جاده‌های روستایی، آبرسانی، ایجاد اشتغال در مناطق محروم و راه اندازی مزرعه‌های اقتصاد مقاومتی است.

رئیس بسیج سازندگی مازندران افزود: هزار ۲۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانه روستایی محرومان هفته بسیج در استان به بهره برداری می‌رسد.

نظر شما