شناسهٔ خبر: 63660831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بسیج سازندگی پیشرو در اجرای طرح‌های آبرسانی کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بیش از هزار و ۴۰۰ روستای کشور با همت گرو‌ههای بسیج سازندگی از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در بازدید از طرح  آبرسانی بخش بندپی غربی بابل گفت: بسیج سازندگی مازندران در اجرای طرح‌های آبرسانی پیشرو بوده و توانسته در راستای خدمت به مردم روستا‌ها نقش آفرینی کند.

سردار زهرایی با اشاره به وجود ۳۹ هزار روستای بالای بیست خانوار در کشورْ افزود:  ۱۶ هزار روستای فاقد آب شرب سالم بودند که دولت سیزدهم  پای کار آمد و آبرسانی به ۹۶۰۰ روستا در بازه زمانی چهار ساله در حال انجام است

او با بیان اینکه طرح آبرسانی به روستاها از اردیبهشت ماه پارسال آغاز شده و آبرسانی به سه هزار روستا به اتمام رسیده است ادامه داد: ۱۴۰۰ روستای با تلاش بسیج سازندگی، فرماندهان نواحی و استانی و همت مردم و گروه‌های جهادی از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت:  بهره برداری هر مجتمع آبرسانی در روستا‌ها شامل اجرا و ساخت منبع آب، خط لوله، ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه و کانال انتقال است که در برخی مناطق مازندران به دلیل وجود جنگل کوهستان و صعب العبور بودن و یا باارزش بودن زمین در بحث تملک سختی کار آبرسانی را بالا می‌برد.

سردار زهرایی افزود: به همت مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم و بویژه بسیج سازندگی استان که کار ویژه‌ای در دست اقدام دارند و در این زمینه پیشرو هستند با توجه به اینکه نیاز به تخصیص منابع اعتباری است، اما وزیر نیرو قول دادند که این کسری اعتبار تامین بشود تا کار زودتر به اتمام برسد.

نظر شما