شناسهٔ خبر: 63586001 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چهل و پنجمين روز جنگ غزه؛

حمله مستقیم ارتش اسرائیل به کاروان پزشکان بدون مرز

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: رژیم اشغالگر با نقض همه اصول و موازین اخلاقی و قوانین بین المللی، به کاروان این سازمان در حین حرکت به سمت جنوب نوار غزه حمله کرد.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ایناس ابو خلف رئیس دفتر منطقه‌ای سازمان پزشکان بدون مرز در مصاحبه با این شبکه اعلام کرد متاسفانه باید اعلام کنم که کاروان تیم پزشکان بدون مرز در حین عزیمت به سمت جنوب نوار غزه هدف حمله مستقیم ارتش اسرائیل قرار گرفت.

<div id="video-display-embed-code_10450635"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4061681/10450635?width=600&height=300"></script></div>


ابو خلف افزود: این حمله در حالی صورت گرفت که طرف اسرائیلی از تصمیم تیم پزشکان بدون مرز برای عزیمت به سمت جنوب نوار غزه مطلع بود. این سازمان به مقامات اسرائیلی اطلاع داده بود که کاروانی از تیم پزشکان بدون مرز متشکل از پنج دستگاه خودرو به همراه بیش از یکصد و سی شش نفر به سمت جنوب نوار غزه حرکت خواهد کرد.
وی افزود: مسیر حرکت ما به سمت جنوب نوار غزه از طریق جاده صلاح الدین را مشخص کردیم و آن به طرف اسرائیل اعلام کردیم. اما متاسفانه پس از این که از آخرین مرکز ایست و بازرسی عبور کردیم، کاروان هدف تیراندازی و آتش اسرائیل قرار گرفت که تیم پزشکان بدون مرز و کاروان همراه آن مجبور شد به مبدأ حرکت خود بازگردد و در خیابان الوحده و به طور مشخص در چهار راه سعید العاص که در فاصله هفت کیلومتری از دفاتر پزشکان بدون مرز قرار دارد، کاروان هدف حمله مستقیم ارتش اسرائیل قرار گرفت. دو خودروی متعلق به پزشکان بدون مرز که علامت و نشان این سازمان را داشتند و کاملا مشخص و روشن بود که خودرو‌ها متعلق به سازمان پزشکان بدون مرز است، هدف حملات مستقیم ارتش اسرائیل قرار گرفتند و در این حمله ما یکی از همکاران خود در کادر درمانی و پزشکی را از دست دادیم و یک همکار دیگر ما هم زخمی شد. این اقدام اسرائیل در هدف قرار دادن خودرو‌های کاروان پزشکان بدون مرکز به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، چون اسرائیل همه اصول و قوانین را زیر پا گذاشت و حتی موازین اخلاقی را هم رعایت نکرد.
ایناس ابو خلف گفت: حتی اگر ما حقوق و قوانین بین المللی حقوق بشر را هم کنار بگذاریم، باید اشاره کنیم که اسرائیل با این اقدام موازین اخلاقی و قوانین انسانی جنگ را زیر پاگذاشته است که این کار آن قابل قبول نیست.

 

 

حمله خمپاره‌ای گردان‌های قدس به نظامیان صهیونیست در شمال غزه
شبکه تلویزیونی القدس الیوم گزارش داد گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد با خمپاره محل تجمع نظامیان و تجهیزات رژیم اشغالگر را در شمال نوارغزه هدف قرار دادیم.


حزب الله از حمله موشکی به پادگان صهیونیست‌ها خبر داد
کانال تلگرامی شبکه خبری قدس نوشت: حزب الله لبنان اعلام کرد برای حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و مقاومت جانانه آنها، پادگان برانیت مرکز فرماندهی تیپ ۹۱ را با دو موشک برکان هدف قرار دادیم که به طور مستقیم به هدف برخورد کرد.



حمله موشکی گردان‌های قسام به پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد پایگاه نظامی رعیم اسرائیل را در اطراف غزه با موشک هدف قرار دادیم.



کشته و زخمی شدن شش نظامی صهیونیست در غرب بیت لاهیا
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد در درگیری‌های شدید در غرب بیت لاهیا شش نفر از نظامیان رژیم اشغالگر کشته و زخمی شدند.


تعدادی شهید و مجروح هنگام خروج از بیمارستان اندونزی
کانال تلگرامی خبرگزاری سند به نقل از وزارت داخلی غزه نوشت تعدادی از کسانی که از بیمارستان اندونزی خارج شدند هدف گلوله اشغالگران قرار گرفتند و شهید یا مجروح شدند.


حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه آنروا در اردوگاه البریج
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد هواپیما‌های رژیم اشغالگر مدرسه آنروا را در اردوگاه البریج در مرکز نوارغزه هدف قرار دادند. در این مدرسه آوارگان حضور داشتند. در این حال شبکه القدس الیوم اعلام کرد در این حمله شماری شهید یا زخمی شدند.

 

حمله خمپاره ای گردان های قدس به نظامیان صهیونیست در شمال غزه
شبکه تلویزیونی القدس الیوم گزارش داد گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد با خمپاره محل تجمع نظامیان و تجهیزات رژیم اشغالگر را در شمال نوارغزه هدف قرار دادیم.
 
 
تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به بیمارستان اندونزی غزه
کانال تلگرامی خبرگزاری سما با انتشار تصاویری نوشت: بیمارستان اندونزی در شمال غزه با گلوله‌های جنگی هدف تیراندازی مستقیم ارتش رژیم اشغالگر قرار گرفت.
 
 
پزشک فلسطینی: دنیا ناله‌های مادران و یتیمان را بشنود
کانال تلگرامی بخش فارسی زبان شبکه الجزیره با انتشار گزارشی با زیر نویس فارسی از حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه الفاخوره در غزه نوشت: پزشک فلسطینی در مصاحبه با این شبکه گفت: دنیا ناله‌های مادران و یتیمان را بشنود!
<div id="video-display-embed-code_10450720"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4061681/10450720?width=600&height=300"></script></div>

 

هشت شهید در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در غزه
شبکه تلویزیونی القدس الیوم گزارش داد در حمله هواپیما‌های رژیم اشغالگر به مدرسه‌ای در شهر غزه هشت نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند. در این مدرسه آوارگان فلسطینی حضور داشتند.

 

 

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
شبکه تلویزیونی الجزیره از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک‌های عیتا الشعب و مرکبا در جنوب لبنان خبر داد.


حمله حزب الله به پادگاه زبدین رژیم صهیونیستی
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد حزب الله لبنان اعلام کرد پادگان زبدین اسرائیل را در مزارع اشغالی شبعا لبنان هدف قرار دادیم.


حمله خمپاره‌ای از لبنان به منطقه برعام
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد چند خمپاره از لبنان به منطقه برعام شلیک شد و ارتش به منبع شلیک خمپاره واکنش نشان داد.



چندین شهید در حمله به منزلی در رفح
شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد: بر اثر بمباران منزل شهروند فلسطینی به نام ابو ربیع در مرکز رفح چندین شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.



تشییع پیکر‌های شهدای حمله امروز در رفح
کانال تلگرامی شبکه اطلاع رسانی رایه با انتشار تصاویری نوشت: پیکر‌های شهدایی که در جنایت صبح امروز رژیم اشغالگر در رفح به شهادت رسیدند، تشییع شد.

<div id="video-display-embed-code_10450757"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4061681/10450757?width=600&height=300"></script></div>

 

نظر شما