شناسهٔ خبر: 62963080 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یازدهمین روز جنگ غزه: غرب طرح روسیه را درباره غزه وتو کرد

ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد یکی از جنگنده های نیروی هوایی با موشک ضد تانک جنبش حماس هدف قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ ­سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به گزارش شبکه تلوزیونی العربیه، آمریکا، انگلیس و فرانسه طرح پیشنهادی روسیه درباره جنگ غزه را در شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو کردند.

 

در حال بروزرسانی...

 

تجمع دانشجویان دانشگاه المثنی عراق در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها
کانال تلگرامی شبکه العهد تصاویری از تجمع دانشجویان دانشگاه المثنی عراق برای اعلام حمایت از مردم فلسطین در غزه و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10292048"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10292048?width=600&height=350"></script></div>

 

نشست خبری خانواده اسیر صهیونیست که حماس تصاویر وی را پخش کرد

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر تصاویری از کنفرانس خبری خانواده میا شیم اسیر اسرائیلی در بند نیرو‌های جنبش حماس پخش کرد. این کنفرانس خبری در پی انتشار تصاویر میا شیم از سوی حماس برگزار شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10292034"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10292034?width=600&height=350"></script></div>

در تصاویر پخش شده از این اسیر اسرائیلی در بند حماس، وی که از ناحیه دست راست آسیب دیده است، در حال معالجه دیده می‌شود.
در حالی که سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر پخش تصاویر این اسیر اسرائیلی را نوعی جنگ روانی حماس می‌داند، خانواده وی از این که وی زنده است ابراز خوشحالی کرد و خواستار تلاش برای آزادی وی شد.

 

مکرون در روز‌های آینده به فلسطین اشغالی سفر می‌کند
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری به نقل از روزنامه معاریو گزارش داد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در روز‌های آینده به اسرائیل سفر خواهد کرد.

 

جلسه سازمان همکاری اسلامی در جده با موضوع غزه
شبکه الجزیره مباشر در خبری فوری گزارش داد بنابراعلام وزیر امور خارجه ترکیه وزیران خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی فردا در جده تشکیل جلسه می‌دهند تا تنش آفرینی اسرائیل را در غزه بررسی کنند.

 

هشدار پادشاه اردن درباره کوچ اجباری فلسطینی ها: هیچ پناهجویی نه به اردن می‌رود نه به مصر
به گزارش خبرگزاری رویترز، ملک عبدالله پادشاه اردن روز سه شنبه درباره تلاش برای راندن پناهجویان فلسطینی به مصر یا اردن هشدار داد و افزود این اوضاع انسانی باید در داخل غزه و کرانه باختری حل و فصل شود.

ملک عبدالله پس از دیدار با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در برلین در یک کنفرانس خبری گفت: "این یک خط قرمز است، زیرا من فکر می‌کنم این نقشه برخی از مظنونان همیشگی است که تلاش می‌کنند تا مسائلی را ایجاد کنند. هیچ پناهجویی وارد اردن و مصر نخواهد شد. "

 

آسیب دیدن بخشی از بیمارستانی اروپایی غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد وزارت بهداشت غزه از آسیب دیدن بخش‌هایی از بیمارستان اروپایی غزه در جنوب نوار غزه خبر داد و افزود جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ورودی این بیمارستان را هدف حمله قرار دادند.

 

درخواست از صهیونست‌ها برای ترک شهرک المطله
کانال تلگرامی ایاد نوشت: شبکه عبری کان اعلام کرد: رئیس شورای شهرک نشینان شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی از اهالی این شهرک خواست فورا این شهرک را ترک کنند.

 

درخواست سازمان جهانی بهداشت برای لغو درخواست کوچ فلسطینیان به جنوب نوار غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت بار دیگر از اسرائیل خواست دستور کوچ بیش از دو میلیون نفر از شمال نوار غزه به جنوب آن را لغو کند.

 

اعلام نیاز به خون در نوار غزه و درخواست برای اهدای خون
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد وزارت بهداشت غزه از همه شهروندان خواست فورا برای اهدای خون به مراکز اهدای خون در نوار غزه مراجعه کنند.

 

کشته شدن یک نظامی صهیونیست در شلیک موشک به شهرک المطله
کانال تلگرامی ایاد که تحولات عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین و حملات رژیم صهیونستی به نوارغزه را پوشش می‌دهد، اعلام کرد: در شلیک موشک ضد تانک کورنت به شهرک المطله در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، یک سرباز رژیم اشغالگر کشته شد و دو نفر زخمی شدند.

ارتش رژیم اشغالگر نیز در واکنش به شلیک موشک کورنت از جنوب لبنان به شهرک المطله در شمال فلسطین، جنوب لبنان را با توپخانه هدف قرار داد.

 

پدر فلسطینی زیر آوار فرزندان خود را صدا می‌زند
کانال تلگرامی خبرگزاری سند تصاویری از یک پدر فلسطینی منتشر کرد که فرزندان مانده در زیر آوار خود را صدا می‌زند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10291548"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10291548?width=600&height=350"></script></div>

 

 

نوزاد شهید فلسطینی که یک روز قبل از جنگ به دنیا آمد
کانال تلگرامی خبرگزاری سند تصاویری از یک نوزاد شهید فلسطینی منتشر کرد که یک روز قبل از آغاز عملیات طوفان الاقصی متولد شده بود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10291507"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10291507?width=600&height=350"></script></div>

 

بستری شدن ۳۴۴ صهیونیست در بیمارستان
پایگاه اینترنتی عرب ۴۸ در خبری فوری گزارش داد ۳۴۴ اسرائیلی در بیمارستان بستری هستند و حال ۸۲ نفر آنان وخیم گزارش شده است.

 

 

تصاویری از تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها در جنین
کانال تلگرامی الاعلام المقاوم تصاویری از تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها در جنین در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10291418"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10291418?width=600&height=350"></script></div>

 

امریکا دو هزار تفنگدار به سواحل اسراییل اعزام می‌کند
پایگاه اینترنتی شبکه آرتی روسیه گزارش داد: سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی ناشناس اعلام کرد پنتاگون دو هزار تفنگدار دریایی و ملوان را در راستای "نمایش قدرت" در منطقه به آب‌های نزدیک سواحل اسرائیل فرستاده است. این اقدام در بحبوحه جنگ اسرائیل و شبه نظامیان فلسطینی صورت می‌گیرد که در این ماه هزاران کشته برجای گذاشته است.

مقامات روز دوشنبه به این خبرگزاری گفتند نیروی واکنش سریع با هدایت یگان ۲۶ دریایی، بر روی کشتی یو اس اس باتان، یک کشتی تهاجمی آبی خاکی که قبلا در خلیج عمان مستقر بود، به سمت فلسطین اشغالی حرکت می‌کند. آن‌ها مقصد دقیق این یگان را مشخص نکردند. این مطلب که آیا این نیرو‌ها به دو گروه ناو آمریکایی که در شرق مدیترانه مستقر شده‌اند، خواهند پیوست یا نه، مشخص نیست.

 

بوسه کودک خردسال فلسطینی بر عکس سخنگوی قسام
کانال تلگرامی صابرین نیوز تصاویری از یک کودک خردسال فلسطینی را منتشر کرد که هنگام پخش سخنرانی ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام عکس او را می‌بوسد. این تصویر در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده منتشر شده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10291361"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10291361?width=600&height=350"></script></div>

 

 

حمایت سناتور استرالیایی از مردم فلسطین
میدل ایست آی گزارش داد سناتور استرالیایی در سنای استرالیا در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های اسرائیل در غزه سخن گفت.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10290886"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10290886?width=600&height=350"></script></div>


 لیدیا تروپ سناتور استرالیایی گفت: دولت‌ها در سراسر جهان در تلاش برای مقابله با یهودی ستیزی و گاهی جبران خسارت وحشت ناشی از هولوکاست به اسرائیل اجازه می‌دهند از مجازات اجرای آپارتاید، پاکسازی قومی، بازداشت کودکان، شکنجه، محدودیت آمد و شد و دیگر آزادی‌ها و اشغال غیر قانونی سرزمین، فرار کند.

پس از هر نسل کشی، جهان فریاد می‌زند دیگر هرگز چنین اتفاقی روی نخواهد داد، اما بار دیگر شما شاهد یک تلاش دیگر برای نسل کشی درست در مقابل دیدگان خود هستید و شما بی سر و صدا نظاره گر اوضاع هستید,، اما فعالانه، از طرف سرکوبگر حمایت می‌کنید، اما ما به شما اجازه نمی‌دهیم از مجازات فرار کنید. در حالی که من با همه وجودم این حملات حماس علیه مردم اسرائیل را محکوم می‌کنم، همچنین خشونت‌هایی را محکوم می‌کنم که اسرائیل از سال ۱۹۴۸ در حال اعمال آن علیه فلسطینی هاست. من در کنار مردم فلسطین و حقشان برای تعیین سرنوشتشان ایستاده ام. تا مادامی که ما اجازه سرکوب فلسطینی‌ها را بدهیم، و ارزش بیشتری برای جان و حق تعیین سرنوشت برخی در مقایسه با دیگران بدهیم، شاهد برقراری صلح در خاورمیانه نخواهیم بود. بدون اجرای عدالت برقراری صلح ممکن نیست. بدون اجرای عدالت التیامی هم در کار نیست.

 

شهادت ۱۴ خبرنگار از آغاز حمله صهیونیست‌ها به غزه
شبکه الاقصی در خبری فوری به نقل از دفتر رسانه‌ای دولت غزه گزارش داد: از آغاز حمله صهیونیست‌ها به غزه ۱۴ خبرنگار شهید شده اند.

 

زخمی شدن سه صهیونیست بر اثر اصابت گلوله ضد زره‌پوش به شهرک المطله
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش همراه با پخش تصاویری از مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی که صبح امروز شاهد تنش‌هایی بود گزارش داد رسانه‌های رژیم صهیونیستی از توصیه به اسرائیلی‌ها در شهرک المطله در مرز‌های لبنان برای ماندن در پناهگاه‌ها خبر دادند.

الجزیره مباشر همچنین از آتش سوزی در این شهرک بر اثر شلیک موشک هدایت شونده به آنجا خبر داد و افزود اسرائیل در واکنش به این حمله، تله الحمامص را که خبرنگاران در آنجا حضور دارند، هدف گلوله باران قرار داد.

رسانه‌های رژیم اشغالگر همچنین از زخمی شدن سه نفر بر اثر اصابت موشک به شهرک المطله خبر دادند. این موشک به سوی یک خودروی اسرائیلی شلیک شده است.

 

هشدار کرملین درباره عملیات زمینی در نوار غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد کاخ کرملین روسیه درباره عواقب وخیم هرگونه عملیات زمینی ارتش رژیم اشغالگر در نوار غزه هشدار داد.
کرملین افزود هنوز خطر گسترش دامنه درگیری‌ها وجود دارد.

کاخ ریاست جمهوری روسیه افزود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور هنوز طرح صلحی درباره منازعه غزه ارائه نکرده است.

 

وداع کارکنان فلسطین الیوم با خبرنگار شهید خود
شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم تصاویری از وداع کارکنان این شبکه با یکی از همکاران خود منتشر کرد که در بمباران منزل وی از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
خبرنگاران فلسطین الیوم در این تجمع تاکید کردند از وظیفه ملی خود در امر اطلاع رسانی و افشای جنایت های رژیم صهیونیستی ذره ای عقب نشینی نخواهند کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10290886"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10290886?width=600&height=350"></script></div>

 

تاکید سخنگوی ارتش اشغالگر بر آمادگی در مرزهای شمالی و تاکید بر ادامه جنگ
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد در مناطق شمالی آماده هستیم ولی تمرکز ما بر غزه است.
وی افزود: هیچ آتش بسی در کار نیست. به جنگ ادامه می دهیم و برای مراحل بعدی جنگ نیز آماده ایم.

 

رئیس اطلاعات نظامی رژیم اشغالگر: حمله زمینی به غزه حتمی است
به گزارش کانال تلگرامی احمد ابوایاد، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی، رئیس بخش اطلاعات نظامی اسرائیل اظهار داشت: حمله زمینی به نوار غزه اجتناب ناپذیر است، اما سوال این است که چه زمانی این حمله انجام می‌شود؟

 

حمله رژیم اشغالگر به بیمارستان شهدای الاقصی و محله صبرا
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد خبرنگار این شبکه از حملات رژیم اشغالگر به بیمارستان شهدای الاقصی خبر داد و افزود این رژیم پیش از آن نیز ساختمان محل اسکان آوارگان را در محله صبرا هدف قرار داد.

 

تجمع اعلام همبستگی سوری‌ها با ملت فلسطین در دمشق و دیگر استان‌های سوریه
کانال تلگرامی الغدیر تصاویری از تجمع اعلام همبستگی سوریه با ملت فلسطین که به همت اتحادیه سندیکا‌های کارگری در دمشق ودیگر استان‌های این کشور برگزار شد منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10290739"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10290739?width=600&height=350"></script></div>

 

السودانی: ادامه تجاوز به غزه خشم ملت های منطقه و جهان را بر می انگیزد
شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تحولات کنونی فلسطین را تلفنی بررسی کردند. السودانی و بایدن بر ضرورت مهار کردن درگیری ها و تلاش برای گسترده تر نشدن دامنه جنگی که غیرنظامیان را نشانه گرفته و صلح و ثبات منطقه و جهان را تهدید می کند، تاکید کردند.

السودانی بار دیگر بر موضع ثابت و بنیادین عراق درخصوص تحولات غزه، اهمیت گشودن گذرگاه های انسانی و ارسال مایحتاج مردم غزه تاکید کرد و افزود: ادامه تجاوز به غزه خشم ملت های منطقه و جهان را بر می انگیزد.

 

یدیعوت آحارونوت: آمریکا جنگ غزه را براساس منافع خود مدیریت می‌کند
ستاد تبلیغات جنگ مقاومت اسلامی فلسطین با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود نوشت: روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشته است: بخواهیم صریح صحبت کنیم، آمریکا جنگ با غزه را فقط براساس منافع منطقه‌ای خود اداره می‌کند.

 

انتقاد رسانه‌های رژیم اشغالگر از نقش آمریکا در حوادث منطقه
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد رسانه‌های رژیم اشغالگر اعلام کردند شاهد دخالت آمریکا در منطقه هستیم و آنچه در دو روز گذشته دیدیم این است که آمریکا هدایت همه این حوادث را بر عهده دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی افزودند حضور آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در کابینه جنگ، مسئله‌ای بی سابقه است و الآن هم که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در راه اسرائیل است.

 

دستور به بیمارستان‌ها در فلسطین اشغالی برای ذخیره غذا و دارو
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد وزارت بهداشت رژیم اشغالگر به بیمارستان‌ها دستور داد غذا و دارو به اندازه نیاز چهار ماه ذخیره کنند.

 

درخواست کمک ده میلیارد دلاری رژیم اشغالگر از آمریکا
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد رژیم صهیونیستی خواستار دریافت کمک ده میلیارد دلاری از آمریکا شده است.

 

ادامه تخلیه شهرک شلومی از بیم تشدید تنش‌ها در مناطق شمالی فلسطین اشغالی
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد رئیس شهرک شلومی در شمال فلسطین اشغالی اعلام کرد دیروز سه هزار نفر این شهرک را ترک کردند و امروز نیز دو هزار نفر دیگر را منتقل خواهیم کرد.

وی افزود امروز کار تخلیه را به پایان خواهیم برد، زیرا در صورت تشدید تنش‌ها در شمال، افراد به هیچ وجه نمی‌توانند از منازل خارج شوند.

 

آمار شهدای غزه به ۲۸۳۷ نفر رسید
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد شمار شهدای فلسطینی در حملات روز‌های اخیر رژیم اشغالگر به نوار غزه به دو هزار و ۸۳۷ نفر و شمار زخمی‌ها به حدود ۱۲ هزار نفر افزایش یافت.

 

شهادت یک پزشک به همراه اعضای خانواده اش در غزه بر اثر بمباران رژیم اشغالگر
دکتر «مدحت صیدم» که پس از یک هفته کار مداوم در بیمارستان الشفا و مداوای زخمی ها، به نزد خانواده اش رفته بود، خانه اش هدف حملات هوایی وحشیانه رژیم اشغالگر قرار می‌گیرد که در این حمله وی به همراه اعضای خانواده اش شهید می‌شوند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10290514"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10290514?width=600&height=350"></script></div>

به گزارش المیادین نت، دکتر «احمد مخللاتی» یکی از از همکاری دکتر مدحت صیدم در این باره می‌گوید: دکتر مدحت صیدم تمام روز‌های یک هفته اول تهاجم اسرائیل به نوار غزه، در بیمارستان بود و پس از یک هفته تصمیم گرفت به خانه اش برگردد تا اعضای خانواده اش را ببیند و یک شب در کنار آنان باشد، اما خانه اش هدف بمباران جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفت و این پزشک به همراه تمام اعضای خانواده اش شهید شدند.

وی خاطر نشان کرد: هدف قرار دادن پزشکان در تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه اقدامی هدفمند و کاملا تعمدی از جانب نظامیان اشغالگر است و این رویه در تمام جنگ‌ها به طور مداوم و معمول وجود داشته است.

مخللاتی افزود: دکتر مدحت صیدم اولین پزشک نبوده و نخواهد بود که هدف حملات نظامیان اشغالگر قرار گفت و در این جنگ دست کم ۱۰ پزشک هدف حملات ارتش اسرائیل قرار گرفتند.

 

شهادت ۱۳ خبرنگار فلسطینی از آغاز عملیات طوفان الاقصی
پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره به نقل از دفتر رسانه‌ای دولت غزه گزارش داد از آغاز عملیات طوفان الاقصی ۱۳ خبرنگار فلسطینی به شهادت رسیده اند.

عبدالرحمن ابوالعلا در گزارشی با عنوان «کارنامه بلندبالای خفه کردن صدای حقیقت... خبرنگاران در تیررس حملات اسرائیل» در پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره نوشت: رژیم اشغالگر اسرائیل از کشتن خبرنگاران دست بر نمی‌دارد. شهادت ۱۳ خبرنگار و زخمی شدن چند خبرنگار دیگر در طول چند روز کارنامه بلندبالای این رژیم اشغالگر را در کشتار سازمان یافته خبرنگاران نمایان کرد. انجمن فعالان رسانه فلسطین فاش کرد شمار فعالان رسانه که از آغاز عملیات طوفان الاقصی شهید شده اند به ۱۳ نفر رسیده است.

 

آمار شهدا در کرانه باختری به ۶۱ نفر رسید
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری فوری گزارش داد از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۶۱ نفر در کرانه باختری رود اردن به شهادت رسیده اند.

 

آژیر خطر در نقب غربی و پایگاه نظامی در بئرالسبع و حملات موشکی گردان‌های قسام
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود از به صدا در آمدن آژیر خطر در نقب غربی و همچنین پایگاه تسئیلیم در بئرالسبع خبر داد.
گردان‌های قسام نیز از حملات موشکی به نیرو‌های رژیم اشغالگر در پایگاه نظامی تسئیلیم خبر داد.

 

وخامت اوضاع نوار غزه؛ اشباع شدن قبرستان‌ها و کمبود غذا و دارو
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود در غزه گزارش داد اجساد تعداد زیادی از شهدا به بیمارستان‌ها انتقال داده شده است و قبرستان‌ها دیگر ظرفیت پذیرش اجساد بیشتر را ندارند.

وی افزود: آب و برق نوار غزه همچنان قطع است و از ارتباط اینترنتی خبری نیست و در خصوص مواد غذایی نیز کمبود وجود دارد. نوار غزه همچنین با کمبود دارو و آمبولانس روبروست.

خبرنگار ادامه داد: نوار غزه با فاجعه‌ای عملی روبروست و آنچه درباره فشار‌های آمریکا برای وصل شدن خدمات آبرسانی و ارسال غذا گفته می‌شود بی اساس و گمراه کننده است.
خبرنگار المیادین گفت: هنوز تعداد زیادی از افراد زیر آوار هستند و این در حالیست که کمبود تجهیزات کمک رسانی به شدت احساس می‌شود.

 

حدود نیم میلیون صهیونیست خانه هایشان را ترک کرده اند
پایگاه اینترنتی امد در خبری فوری به نقل از یدیعوت آحارونوت گزارش داد تا به این لحظه حدود نیم میلیون اسرائیلی خانه هایشان را ترک کرده اند.

 

سفر فرمانده ستاد مرکزی نیرو‌های ارتش آمریکا به فلسطین اشغالی
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ فلسطین اشغالی گزارش داد مایکل اریک کوریلا فرمانده ستاد مرکزی نیرو‌های ارتش آمریکا برای دیدار با فرماندهان نظامی اسرائیل وارد فلسطین اشغالی شد.

یدیعوت آحارونوت افزود فرمانده ستاد مرکزی نیرو‌های ارتش آمریکا اعلام کرد برای اطمینان از این که اسرائیل تجهیزات لازم را برای دفاع از خود دارد به اسرائیل سفر می‌کند. وی بر جلوگیری از ورود طرف‌های دیگر به نزاع تاکید کرد و این مسئله را یکی از مسائل مورد توجه خود اعلام کرد.

 

مخالفت با درخواست مجدد رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان کویتی
شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش گزارش داد رئیس بیمارستان کویتی در رفح با اعلام این که رژیم صهیونیستی بار دیگر از آن‌ها خواسته است بیمارستان را تخلیه کنند تاکید کرد ما ایستاده ایم و فقط در صورتی که شهید شویم بیمارستان را ترک می‌کنیم.

وی تاکید کرد رژیم صهیونیستی دو ساعت به ما مهلت داده است اینجا را تخلیه کنیم، اما اجازه نمی‌دهیم رژیم اشغالگر از آخرین خط قرمز ما عبور کند. بیمارستان‌ها تنها اماکن امن باقی مانده در نوار غزه هستند و اجازه نمی‌دهیم این اماکن امن را از فلسطینیان بگیرد.

 

تصاویری از تظاهرات فلسطینی‌ها در رام الله در حمایت از نوار غزه
کانال تلگرامی فلسطین الیوم تصاویری از تظاهرات فلسطینی‌ها در رام الله در حمایت از نوار غزه منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10289799"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10289799?width=600&height=350"></script></div>

 

بازداشت ۱۰۲ نفر در فرانسه به اتهام یهودستیزی از آغاز عملیات طوفان الاقصی
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد وزیر کشور فرانسه اعلام کرد از آغاز حملات تروریستی علیه اسرائیل، ۱۰۲ نفر را به اتهام یهودستیزی بازداشت کردیم.

 

ثبت ۳۷۱ مورد قتل عام از آغاز حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منازل فلسطینیان
شبکه فلسطین الیوم در خبری فوری گزارش داد: دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرد رژیم اشغالگر صهیونیستی از آغاز حملات هوایی به منازل فلسطینیان، بدون هشدار قبلی مرتکب ۳۷۱ مورد قتل عام شده است که براثر آن ۱۹۸۱ نفر شهید شده اند که بیشترشان کودک و زن هستند.

 

۱۰۳۰ شهید در غزه کودک هستند
با گذشت بیش از ده روز از آغاز درگیری میان فلسطین و اسرائیل کودکان غزه بیشترین هزینه را برای این جنگ فاجعه بار می‌پردازند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، تاکنون بیش از هزار کودک فلسطینی در بمباران رژیم صهیونیستی شهید شده اند. به گروه‌های کمک رسان اجازه ورود به غزه داده نمی‌شود و اتباع (خارجی) که خواستار خروج از غزه هستند نیز به دلیل بسته بودن مرز‌ها قادر به خروج از غزه نیستند. از آغاز درگیری‌ها از هفتم اکتبر تاکنون دستکم ۲۸۰۸ فلسطینی در بمباران‌های رژیم صهیونیستی شهید شده اند. بیش از یک سوم از این شهدا (۱۰۳۰ شهید) کودک هستند.

 

افزایش آمار کشته‌های رژیم صهیونیستی به بیش از ۱۵۰۰ نفر
به گزارش خبرگزاری یونیوز، آمار تلفات رژیم اشغالگر اسرائیل از آغاز عملیات طوفان الاقصی به بیش از ۱۵۰۰ کشته و ۳۹۰۰ زخمی افزایش یافته است.

 

رژیم اشغالگر: شب گذشته به بیش از ۲۰۰ پایگاه نظامی حماس در غزه حمله کردیم
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد ارتش اسرائیل اعلام کرد شب گذشته به بیش از ۲۰۰ پایگاه نظامی حماس در مناطق مختلف نوارغزه حمله کردیم.

 

سفر صدراعظم آلمان امروز به فلسطین اشغالی
خبرگزاری شهاب در خبری فوری گزارش داد اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز سه شنبه به اسرائیل سفر و با خانواده‌های بازداشت شدگان آلمانی نزد حماس در غزه دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وی سپس به مصر خواهد رفت تا درباره آزادی این افراد و ارائه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه رایزنی کند.

 

بازداشت آزاده فلسطینی در شرق نابلس
به گزارش فلسطین پست، نظامیان اشغالگر صهیونیست عبدالکریم الحلبی آزاده فلسطینی را پس از یورش به منزلش در روستای روجیب در شرق نابلس بازداشت کردند.

یازدهمین روز جنگ غزه: غرب طرح روسیه را درباره غزه وتو کرد

 

 

شهادت نوجوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شمال الخلیل
کانال تلگرامی شبکه خبری قدس از شهادت «محمد نضال ملحم» ۱۷ ساله به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه حلحلول در شمال الخلیل خبر داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10289513"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10289513?width=600&height=350"></script></div>

 

انتشار ویدئویی از یک زن اسیر اسرائیلی توسط گردان‌های القسام
به گزارش کانال تلگرامی شبکه خبری قدس، گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس ویدئویی از یک زن اسرائیلی که اسیر این گردان‌ها است منتشر کرد.
بر اساس این ویدئو، حال وی خوب و در حال مداواست، اما صدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شدت در این ویدئو به گوش می‌رسد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10289510"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10289510?width=600&height=350"></script></div>

 

حمله توپخانه‌ای گسترده رژیم صهیونیستی به مناطقی در شمال نوارغزه
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری از حمله توپخانه‌ای گسترده رژیم صهیونیستی به مناطقی در شمال نوارغزه خبر داد.

 

اسامی هفت نظامی به هلاکت رسیده رژیم اشغالگر صهیونیستی
به گزارش کانال خبری شهاب، رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از صدور مجوز انتشار، اسامی هفت نظامی این رژیم را که در عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیده اند منتشر کرد که عبارتند از:
- سرگرد اوور ایرز ۵۷ ساله اهل میسووا خاخامیه بیشوف.
- گروهبان شالیو داگان، ۲۰ ساله، اهل کریات یام (به کسر کاف)، عضو گردان ۵۱ تیپ گولانی.
- گروهبان ستاد آویر مردخای یارون، ۵۱ ساله، اهل مگان، عضو واحد ذخیره در ییشوو.
- سرگرد نداو آمیکام، ۳۹ ساله، اهل کفار غزه، عضو یگان آماده باش این شهرک.
- گروهبان یکم بوعز آبراهم ۶۱ ساله، منیر یتسحاق، عضو یگان امداد این شهرک.
- گروهبان عمیت فکس، ۴۸ ساله، از نتیوهاتارا (به فتح نون)، عضو یگان امداد این شهرک.
-سرگرد ایدو کسلاسی، ۲۳ ساله، اهل هارئل، عضو یگان ماژلان تیپ کماندو.

 

۵۴ شهید در حملات رژیم صهیونیستی به رفح و خان یونس
شبکه الاقصی در خبری فوری گزارش داد براثر حملات رژیم صهیونیستی به رفح و خان یونس در جنوب نوار غزه، ۵۴ نفر شهید و ۱۰‌ها نفر از جمله چند زن و کودک زخمی شدند.

 

لحظه بازداشت رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین در الخلیل
کانال تلگرامی شبکه خبری قدس تصاویری از لحظه بازداشت عزیز دویک رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین در الخلیل منتشر کرد.
نظامیان رژیم صهیونیستی در چارچوب بازداشت گسترده فلسطینی ها، عزیز دویک رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین را از خانه اش در الخلیل بازداشت کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10289485"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10289485?width=600&height=350"></script></div>

 

۲۵ شهید در حمله هوایی به خانه‌ای در رفح
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری فوری به نقل از منابع خود گزارش داد در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در اردوگاه الشعوت در رفح جنوب نوارغزه ۲۵ نفر به شهادت رسیدند که شماری از آن‌ها زن و کودک هستند.

 

آمار کشته شدگان نظامی صهیونیست به ۲۹۹ نفر رسید
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ارتش اسرائیل هشت نام دیگر از نظامیانش را که در نبرد طوفان الاقصی کشته شده اند منتشر کرد تا تعداد نظامیان کشته شده اسرائیلی به ۲۹۹ نفر برسد.

 

دیپلمات پیشین انگلیس، اوضاع غزه را فاجعه آمیز و اسفناک خواند
ریچارد مِیک پیس، متولی خیریه‌ی کمک پزشکی برای فلسطینی‌ها روز دوشنبه در گفتگو با آسوشیتدپرس به نقل از کارکنان خیریه که در غزه حضور دارند گفت یکی از بیمارستان‌های اصلی در آنجا تنها تا ۲۴ ساعت دیگر می‌تواند سوخت مورد نیاز ژنراتورهایش را تامین کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10289460"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10289460?width=600&height=350"></script></div>

وی گفت: هنگامی که سوخت تمام شود یعنی حکم مرگ انبوهی از بیماران از جمله آن‌هایی خواهد بود که در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند و یا بچه‌هایی که در دستگاه‌های ویژه‌ی نوزادان نارس قرار داده شده اند.

میک پیس خاطر نشان کرد زندگی در نوار (محاصره شده ی) غزه پیش از جنگ (رژیم صهیونیستی) ضد حماس در وضعیتی متزلزل و اسفناک قرار داشته است. او خواستار برقراری آتش بس شد تا آب، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی و سوخت وارد غزه شود.

 

بایدن: برای همدلی با تل آویو به اسرائیل سفر می‌کنم
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، جو بایدن در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، فردا با هدف همدلی با اسرائیل در رویارویی با حماس، به اسرائیل سفر می‌کنم.

 

نماینده فلسطین: تحولات غزه جنگ نیست کشتار غیر نظامیان است
نماینده فلسطین به عنوان عضو ناظر سازمان ملل متحد تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را جنگی نظامی ندانست و آن را کشتار بی گناهان خواند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10289458"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10289458?width=600&height=300"></script></div>

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ریاض منصور در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در پس از رد طرح پیشنهادی روسیه برای توقف انساندوستانه جنگ در نوار غزه، دز سخنانی گفت، در پی توجیه کشتار اسرائیل در نوار غزه نباشید. بیش از هزار کودک در این حمله کشته و خانواده‌هایی به کلی نابود شدند. نظام بهداشت و درمان در نوار غزه به کلی فروپاشید و بیش از یک میلیون نفر آواره شده اند.

وی افزود، در هیچ شرایطی کشتار غیر نظامیان جایز نیست و در این مسیر چاره‌ای جز توسل به قانون بین الملل وجود ندارد. تهاجم علیه مردم ما باید متوقف و به سرعت اجازه داده شود تا کمک‌های بشردوستانه به این منطقه برسد، نیاز است کوچ اجباری ساکنان نوار غزه متوقف شود.

ریاض منصور گفت، آنچه در غزه می‌گذرد عملیات نظامی نیست بلکه تجاوز و کشتار غیر نظامیان بی گناه است. تبعیض و سیاست‌های دو گانه قوانین بین المللی را متلاشی می‌کند، درگیری ما با اسرائیل درگیری سیاسی است نه دینی. تمامی آزاداندیشان جهان در کنار مردم فلسطین قرار دارند و با جنایات اسرائیل مخالفت می‌کنند.

 

بایدن چهارشنبه به تل آویو می‌رود
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد رئیس جمهور این کشور روز چهارشنبه برای دیدار و گفتگو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به اسرائیل سفر خواهد کرد.

جو بایدن در این سفر بر همبستگی خود با اسرائیل که در حال آماده شدن برای حمله زمینی به غزه است، تاکید خواهد کرد.

وی گفت، در این سفر بایدن با بنامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار می‌کند.

 

کشور‌های غربی طرح پیشنهادی روسیه را وتو کردند
به گزارش شبکه تلوزیونی العربیه، آمریکا، انگلیس و فرانسه طرح پیشنهادی روسیه درباره جنگ غزه را در شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو کردند.

 

طرح پیشنهادی روسیه جهت توقف جنگ در غزه رای نیاورد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، طرح پیشنهادی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف توقف انساندوستانه جنگ در غزه رای نیاورد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10289449"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10289449?width=600&height=350"></script></div>

 

ارتش اسرائیل از حمله به چند هدف در لبنان خبر داد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ارتش اسرائیل از حمله به چند هدف حزب الله در لبنان خبر داد.

 

گفتگوی تلفنی بایدن با نخست وزیر عراق
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، کاخ سفید از گفتگوی تلفنی جو بایدن با نخست وزیر عراق خبر داد.

 

بایدن سفر به فلسطین اشغالی را بررسی می‌کند
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، شبکه ان بی سی به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرد، بایدن در حال بررسی است تا در این هفته، دیداری از اسرائیل داشته باشد.

 

وزارت بهداشت غزه: ۱۲۰۰ مورد مفقودی گزارش شده است
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، وزارت بهداشت فلسطین خبر داد، ۱۲۰۰ مورد مفقودی گزارش شده است که ۵۰۰ نفر آنان کودکانی هستند که همچنان در زیر آوار باقی مانده اند.

 

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشست درباره غزه را تعلیق کرد
شبکه تلویزیونی العربیه خبر داد: به درخواست کشور‌های عربی عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد و به دلیل ضعف پیش نویسی که برزیل ارائه داد، نشست اضطراری شورای امنیت درباره نوار غزه به تعلیق افتاد.

 

اعتراف ارتش اسرائیل به هدف قرار گرفتن یک جنگنده نیروی هوایی
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ارتش اسرائیل اعتراف کرد روز شنبه یکی از جنگنده‌های نیروی هوایی با موشک ضد تانک جنبش حماس هدف قرار گرفت.

 

اسرائیل برای خفه کردن صدای رسانه‌ها به وزرا اختیار داد
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، شبکه دوازدهم تلویزیون اسرائیل خبر داد، با توجه به تفاهم به عمل آمده به وزیر امنیت و کابینه امنیتی اختیار داده شد تا بتوانند برخی رسانه‌ها را تعطیل کنند.

 

نتانیاهو خطاب به پوتین: عملیات علیه غزه تا نابودی حماس متوقف نمی‌شود
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دفتر نخست وزیری اسرائیل اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو به ولادیمیر پوتین گفت، عملیات علیه نوار غزه تا زمانی که حماس نابود نشود متوقف نخواهد شد.

 

وزارت بهداشت غزه: بیش از ۸۰۰ شهید و زخمی در ۲۴ ساعت گذشته
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت بهداشت غزه خبر داد، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۴ نفر به شهادت رسیده اند و ۵۶۲ نفر زخمی شدند.

 

وزارت بهداشت غزه: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۴ نفر شهید شدند
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت بهداشت غزه خبر داد، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۴ نفر به شهادت رسیده اند.

 

شورای امنیت درباره تنش میان غزه و رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد
خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه ساعت بیست و دو به وقت گرینویچ درباره تنش نظامی میان غزه و اسرائیل تشکیل جلسه خواهد داد.

 

ابوعبیده: مقاومت فلسطین حدود ۲۵۰ اسیر در اختیار دارد
سخنگوی نظامی گردان عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس گفت، گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه حدود ۲۵۰ اسیر صهیونیست در اختیار دارند و در پرونده تبادل اسرا قاطع خواهند بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ابوعبیده در سخنانی ویدیویی گفت، اسرایی که در اختیار داریم دویست تا دویست و پنجاه نفر و شاید هم بیشترند. اما اسرایی که گردان عزالدین قسام در اختیار دارد حدود دویست نفرند و دیگر اسرا در اختیار گروه‌های دیگر مقاومتند.

 

تصاویر دردناک وداع پدر فلسطینی با پیکر فرزند شهیدش
شبکه تلویزیونی القدس، تصاویر دردناکی را از وداع پدر فلسطینی با پیکر فرزند شهیدش در شرق غزه پخش کرد.
این پدر فلسطینی پس از دعا برای فرزندش خطاب به پیکر بی جان او می‌گوید: به خواست خدا ما پیروز خواهیم شد و این پیروزی طول نخواهد کشید. به تو قول می‌دهم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10289448"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4018512/10289448?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما